Iese perfect daca dai de schimbator exact cand treci de la accelerare la frana de motor, iar pinioanele nu sunt in tensiune. Deci simultan cu eliberarea acceleratiei, mai ales la turatii mai scazute.
De afectat nu cred ca afecteaza, decat daca nu te sincronizezi, si tragi de pinioane cand acestea sunt in sarcina.
Manevra nu merge la toate masinile, VAG de exemplu are ceva diferit la timonerie sau chiar in cutie, care tine treptele de viteza cuplate mai bine, nu "aluneca" schimbatorul decat cand decupleaza ambreiajul.
Am condus cativa ani un Opel vechi, scotand din viteza mereu fara ambreiaj; masina are si acum cutia in stare foarte buna, nu s-a intamplat nimic de la manevra respectiva.
Am și un cc și ai dreptate cu astea din vag, ala nu iese din viteza?
Da, am încercat în special pe Golfuri 4, Passat, Audi... Au o timonerie ceva mai sofisticată, nu poți "trișa" cu ele.
Deci poti sa o scoti din viteza doar daca esti intr-o oarecare decelerare, daca esti in accelerare sau frana de motor, nu o mai poti scoate fara ambeaj.
Poti s-o si bagi in viteza fara ambreaj dupa 1, daca cunosti turatia optima.
Destigur, astea sunt prostii si pot duce la defectiuni.
Stanmariusvasile întreabă: