Daca citrsti in cartea masini fluidul de la transmisie nu se schimba niciodata, moare masina o duci la fiare vechi si fluidu ala e tot bun, irosesti bani aiurea.
Daca nu ai nici o lumina aprinsa la bord totu este ok.Ira ce auzi tu ar putea sa fie de la plasticele alea,masinile adtea audi is cele mai proaste la interior masini ce am vazut, se rup plasticele alea fara sa le atingi macar
Atata timp cat nu ai lumini aprinse la bord, motoru si transmisia sunt ok.
Masina ta este quatro sau doara FWD? Am patit asa odata cu o masina la care ragea spatele, se auzea un zgomot, fosnet la fel la schimbator, am descoperit pana la urma cablu de la frana de mana se desprinsese din colier sau ce avea acolo si atingea cardanu
Sesizezi sunete ciudate la schimbarea vitezelor
Un şofer experimentat sesizează imediat orice sunet ciudat ce nu ar trebui să se audă în mod normal. Şi în cazul unei cutii de viteze defecte, aceasta poate produce anumite zgomote nefireşti, la mutarea într-o treaptă superioară sau inferioară. Sunetele pot varia, de la zgomote intense, până la unele sacadate. De asemenea, dacă auzi un zgomot foarte puternic, atunci când schimbătorul se află în punctul mort, poţi avea încă o bănuială legată de faptul că ceva se întâmplă cu transmisia maşinii.
Aspectul uleiului de transmisie îţi poate ridica semne de întrebare
În condiţii optime, uleiul de transmisie trebuie să aibă o nuanţă clară de roşu aprins. De asemenea, mirosul trebuie să fie uşor dulceag. În cazul în care sesizezi că uleiul de transmisie a căpătat o nuanţă închisă la culoare, chiar opacă, trebuie să îţi pui câteva semne de întrebare faţă de starea cutiei de viteze. Este indicat să mergi cu maşina într-un service pentru o confirmare avizată, iar dacă temerile sunt confirmate, nu te grăbi să cumperi prima cutie de viteze pe care o găseşti. Este întotdeauna important să găseşti cea mai bună piesă de schimb pentru maşina ta.
Ceva miroase "a ars"
Atunci când componentele cutiei de viteze se supraîncălzesc, din cauza frecării excesive, vei sesiza imediat un miros specific. Faptul că ceva miroase "a ars" poate fi şi din cauza uleiului de transmisie. Verifică-l imediat şi dacă găseşti ceva asemanător ca simptomul prezentat la punctul 3, atunci există o problemă.
Observi scurgeri ale uleiului de trasmisie
Dacă uleiul de trasmisie se scurge pe sub maşină, înseamnă că ceva nu este în regulă. Această cauză nu se datorează 100% faptului că este o problemă la cutia de viteze. Poate fi un caz singular, aşa că fii pe fază şi verifică periodic dacă mai apar alte scurgeri. Dacă problema revine, du-te cu maşina la un service.
Spre norocul maşinii tale, cutia de viteze oferă suficiente semnale pentru a-ţi transmite din timp faptul că nu funcţionează aşa cum ar trebui. De aceea, fii întotdeauna pe fază şi găseşte rapid un raspuns pentru orice detaliu suspect pe care îl sesizezi în legătură cu autoturismul tău.
Alea pot fi cateva simptome, a fost un caz cand cineva si-a schimbat un rulment pentru a remedia problema.
Trebuie sa schimb decat rulmentul de pe partea stanga pe spate. Am dat deja comanda. La rulmenții de la roți te referi?
De rulmentul care apartine cutiei de viteze
Se mai intampla ca in unele cazuri sa ajunga monede pe acolo si sa intre pe la plasticul de la schimbator, ala de culiseaza.
Daca ai putin noroc, problema e de acolo, si o sa scapi repede si ieftin.
M-am uitat si nu pare sa fie nimic acolo. Cred ca sunt decat plasticiele
Acum 3 săptămâni aproximativ o luna
Ce ulei ai folosit?
Nu mai știu sincer. Ceva de la ROWE parca
Masina e FWD
Daca citrsti in cartea masini fluidul de la transmisie nu se schimba niciodata, moare masina o duci la fiare vechi si fluidu ala e tot bun, irosesti bani aiurea.
Daca nu ai nici o lumina aprinsa la bord totu este ok.Ira ce auzi tu ar putea sa fie de la plasticele alea,masinile adtea audi is cele mai proaste la interior masini ce am vazut, se rup plasticele alea fara sa le atingi macar
Atata timp cat nu ai lumini aprinse la bord, motoru si transmisia sunt ok.
Masina ta este quatro sau doara FWD? Am patit asa odata cu o masina la care ragea spatele, se auzea un zgomot, fosnet la fel la schimbator, am descoperit pana la urma cablu de la frana de mana se desprinsese din colier sau ce avea acolo si atingea cardanu