Probabil ti s-a descarcat bateria, stiu ca si eu am avut o dacia 1300 care a stat mult timp nemiscata si a trebuit schimbata bateria ca s-a dus, deci schimba-i bateria sau incarc-o daca se poate, dar poate fi si alta problema, daca mai e incarcata bateria iti dai seama tu daca se apind farurile sau becurile de pe bord cand intorci cheia. Dar cel mai probabil de la baterie, daca nu e de la baterie poate de la filtru de aer, bujii (de preferat incearca sa schimbi si bujiile daca is vechi), alimentare cu benzina, dar chiar daca sa zicem nu se aprind farurile si nimic de la masina totusi incearca sa o pornesti impingando cu cineva, uite cum sa faci, baga masina in treapta a 2 a si pune-i pe cativa sa o impinga, iar tu tii jos ambreiajul pana cand ia viteza masina ca daca nu-l tii jos aia nu pot sa o impinga ca e mai greu din cauza franei de motor, si dupa ce si-a luat putina viteza lasa din ambreiaj iar apoi dai o cheie, vezi ca motorul incepe sa porneasca usor dar greu dai si putina acceleratie. (la pornirea cu impins-o sa ai neaparat masina intr-o treapta inferioara, nu neaparat a 2 a, poti si a 1 a dar eu cand am avut problema asta am impins masina si asa cu a 2 a am facut, si a pornit ) P.S porneste doar daca mai ai putina baterie.
Daca "tuseste" cand invarti, inseamna ca-i merge electromotorul, deci bateria nu-i "moarta", si atunci problema poate fi de alimentare cu benzina (filtrul de benzina colmatat, carburator), de alimentare cu aer (poate o pasare moarta blocheaza filtrul de aer), sau de aprindere, nu fac contact bujiile...
Acum o saptamana cand am incercat sa o pornesc, ea a pornit desi nu avea cei 5l de benzina pe care i-am pus astazi.Bateria nu-i moarta, luminile merg, la fel casetofonul.stergatoarele,geamurile se descchid automat, aer conditionat,, etc
.
Mașinile cu motoare pe injecție, cu calculator, omoară bateria dacă nu sunt pornite din când în când. Nu sunt ca bătrânele Dacii 1300 care odată scoasă cheia din contact (dacă nu uitai nimic aprins) aveai consum zero. Aici rămâne un consum rezidual și acumulatorul are nevoie de reîncărcare periodică. Sau dacă vrei să n-o mai folosești mult timp, îi scoți bornele de la baterie.
Așadar, măsoară bateria. Dacă are ceva mai mult de 11 V, poate ai noroc și poate fi recuperată - pune-o o zi la redresor cu un curent de vreo 5 - 7 A și mai încearcă. Dacă nu vrea, caută pe net, sunt firme care vin cu acumulatorul direct la mașină, îl pun, iau bateria veche pentru reciclare și verifică și instalația electrică.
Dacă nu e dela baterie problema (deși am foarte mari dubii că într-o primă fază ar putea fi altceva), mai sunt o mulțime de lucruri care să nu permită pornirea motorului:
- calculator prost;
- pompa de injecție arsă;
- distribuția sărită sau ruptă (și e mai bine să nu pornească, dacă vrei să mai ai motor!)
- demaror sau bendix defect;
- etc.
Trebuie facute mici pregatiri pentru pornire, de catre un mecanic.
Desfacut filtrul de aer, curatat/schimbat, verificate la mana fisele, scoase mufele de pe la aprindere si date cu spray de contacte.
Dupa ce ii pui benzina scoti un furtunas de pe la motor, iar cineva pune contactul, ca sa te convingi ca ajunge benzina.
Bateria trebuie sa fie bine incarcata, daca incerci cu o baterie mai slaba (chiar daca functioneaza farurile si geamurile), s-ar putea sa nu antreneze motorul suficient de energic incat sa-l porneasca.
Daca a stat mai mult de 2 ani, e obligatoriu sa-i schimbi si uleiul, inainte de a o porni.
P.S 2 Daca masina n-are deloc baterie incearca sa-i dai putin curent de la alta masina (conectezi masina cu cabluri d-alea speciale la alta ) si o pornesti, si gata-i treaba daca problema e cu bateria.