Scrie un e-mail reprezentanței din România. Îi găsești site-ul, și de acolo contactul.
E o diferență destul de mică între ele, dar având în vedere că în România încă avem ierni lungi și destul de geroase, as recomanda 5W30 sau 5W40.
Ca o idee:
Alegi 10W-30/40 doar în climate foarte calde sau când motorul are uzură foarte mare, în rest niciodată.
Dintre cele doua, 5W30 poate fi un ulei superior, pentru ca nu se ingroasa iarna, si are mai multi aditivi si componente sintetice (necombustibile), care teoretic nu ard si nu se evapora in timpul functionarii motorului.
10W40 este in general un ulei inferior, in aceeasi oala cu 15W40, contin multa componenta minerala combustibila (petrol), au vascozitate mare la rece, insa la cald se subtiaza si chiar isi pierd din proprietatile de lubrifiere, generand de altfel si reziduri (depuneri/carbon).
Uleiurile 5W30 sunt mai recomandate la motoarele diesel, pentru ca sunt foarte bune la curatat si racit motorul, fiind foarte fluide.
La motorul tau nu este nevoie atat de mare de curatare, fiind pe benzina, asa ca ti-as recomanda sa mergi pe vascozitatea 5W40, care este la fel de subtire iarna la prima cheie, la fel de sintetic, insa ramane putin mai gros la temperatura maxima a motorului, si asigura o lubrifiere mai buna, precum si o etansare mai buna in jurul simeringurilor si a segmentilor.
Nu uita si de celelalte caracteristici pe care trebuie sa le aiba uleiul, cum ar fi aprobarea pentru motorul tau, ceva de genul VW 500.00
Dacă mașina nu consumă ulei și vrei să o mai folosești, alege 5W30. Dacă consumă ulei mult alege 5W40 sau 10w40.