| oppy96001 a întrebat:


Am o problema cu atv, el se numeste MotorTek 175.
Problema este in felul urmator: cand il pornesc dimneata cand e rece trag socul si il pornesc, cand porneste scoate fum mult si trebuie sa merg asa cu el cam 20 de minte sa pot da socul inapoi ca sa mearga cum trebuie. Dupa ce se incalzeste bine nu mai scoate fum, doar problema cea mare este ca nu are forta, gen daca il bag intra 1 si plec de pe loc cu acceleratea la maxim moare motorul, daca o iau usor merge. Bun, acum sa continam i-am pus si carburator nou si piston si tot asa face, faza este ca am schimbat si smerginruile la supape, am reglat perfect tachetii, garnituri noi, daca il las la relanti si desfac joja o arunca in sus si sare si ulei pulverizat si pe la gara de gaze carter scoate ulei cu gaze. Si inca una, daca merg cu el gen cu a 3 cu turatie maxima si bag a 4 nu mai trage merge dar nu mai trage sa se intinda mai mult da sa moara. Am schimbat si cdi si bujie si magnetou, astept pareri, multumesc, ofer funda tot ce vreti!

7 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Ai problema cu aprinderea, mai exact cu unghiul de aprindere (reglajul de relantina), eventual si cu bujiile.
Intai scoate bujiile, curata-le si regleaza distanta la electrod (cu lamela corespunzatoare).

Daca nu se inbunatateste situatia, atunci cauta un sofer vechi, care a avut si Dacie 1300 (sau de generatie apropiata) sa te invete reglajul aprinderii.

| oppy96001 explică (pentru Bula):

Buji am vreo 4 cu toate la fel face acum am bujie noua si tot la fel, scanteia este din cdi fara bobina de forta

| Bula a răspuns (pentru oppy96001):

Daca bujiile sunt bune si fac scanteie cum trebuie, atunci trebuie regla unghiul de aprindere.
Ai nevoie de un tehnician auto, cu experienta.

| Trioda a răspuns:

Lantul de distributie,este uzat sau este suficient intins?
Degeaba ai supape noi,daca ele nu sunt in tandem cu timpii motorului,adica ai admisia deschisa cand evacuarea inca nu s-a terminat,si gazele iti rasufla in carter si carburator. Poti lua si foc
Uleiul este aruncat din carter tot din cauza asta.
Vezi garniturile dintre capace,mai ales semeringurile ambielajului,(ca idee daca nu ai notiuni. pistonul este prins pe Biela,Biela de un arbore cotit, adica ambielejul pomenit mai sus, acesta este etansat pe corpul ce al sustins prin rulmenti si etansat cu semeringuri de ambele parti ale capacelor motorulu.
Daca ai desfacut in bucati motorul, poate la montare nu s-a asezat bine un semering, sau este uzat, sarit arculetul din interior etc...si de aici iti rasufla presiune in carter, arunca joja etc
Eu nu as mai merge cu el, doar distrugi sigur motorul, cred ca papa ulei la greu.

| oppy96001 explică (pentru Trioda):

Salut nu are lant de distrubutie este pe tije si semeringuri la ambielaj nu are pentru ca vine in interior terminare la ambelaj motorul este CG 150 cauta pe google sa vezi cum este facut sau pe Youtube alte pareri

| Trioda a răspuns (pentru Trioda):

Este mai bine ca nu ai lant de distributie..insa nu te scuteste de a verifica cu o lera spion jocul supapeleor,care este foarte strict.
Mai raman in suspans pierderea gazelor pe la semeringuri,si eventual aprinderea,insa este improbabil deoarece nu cred ca se misca asa usor senzorul,si oricum nu are o asa mare marja de reglaj incat sa ai scanteia in contratimpii motorului.
Faptul ca fumega tare la pornire,inseamna ulei in piston,ulei ce provine din baia de ulei,la fel aruncatul jojei in afara, provine de la gazele scapate in carterul motorului, din cauza etansarii proaste, garnituri, semeringuri etc.
Succes!

| oppy96001 explică (pentru Trioda):

Nu are senzori nu are scurgeri pe la semering porneste bine dar nu trage cum trebuie si scoate fum cand e rece motorul, si arunca ulei pe la gaze carter.