Ai problema cu aprinderea, mai exact cu unghiul de aprindere (reglajul de relantina), eventual si cu bujiile.
Intai scoate bujiile, curata-le si regleaza distanta la electrod (cu lamela corespunzatoare).
Daca nu se inbunatateste situatia, atunci cauta un sofer vechi, care a avut si Dacie 1300 (sau de generatie apropiata) sa te invete reglajul aprinderii.
Lantul de distributie,este uzat sau este suficient intins?
Degeaba ai supape noi,daca ele nu sunt in tandem cu timpii motorului,adica ai admisia deschisa cand evacuarea inca nu s-a terminat,si gazele iti rasufla in carter si carburator. Poti lua si foc
Uleiul este aruncat din carter tot din cauza asta.
Vezi garniturile dintre capace,mai ales semeringurile ambielajului,(ca idee daca nu ai notiuni. pistonul este prins pe Biela,Biela de un arbore cotit, adica ambielejul pomenit mai sus, acesta este etansat pe corpul ce al sustins prin rulmenti si etansat cu semeringuri de ambele parti ale capacelor motorulu.
Daca ai desfacut in bucati motorul, poate la montare nu s-a asezat bine un semering, sau este uzat, sarit arculetul din interior etc...si de aici iti rasufla presiune in carter, arunca joja etc
Eu nu as mai merge cu el, doar distrugi sigur motorul, cred ca papa ulei la greu.
Este mai bine ca nu ai lant de distributie..insa nu te scuteste de a verifica cu o lera spion jocul supapeleor,care este foarte strict.
Mai raman in suspans pierderea gazelor pe la semeringuri,si eventual aprinderea,insa este improbabil deoarece nu cred ca se misca asa usor senzorul,si oricum nu are o asa mare marja de reglaj incat sa ai scanteia in contratimpii motorului.
Faptul ca fumega tare la pornire,inseamna ulei in piston,ulei ce provine din baia de ulei,la fel aruncatul jojei in afara, provine de la gazele scapate in carterul motorului, din cauza etansarii proaste, garnituri, semeringuri etc.
Succes!