Daca e in cantitate mica e din cauza condensului
Cand e in cantitati mari e din cauza pompei pentru ca injecteaza prea repede motorina si trebuie sa mergi la un mecanic
Daca insista in timp ce conduci e din cauza anticongelantului care arde iar ajungi la mecanic
Daca e abundent mult peste masura indicatiilor anterioare cauzele vin de la blocul motor sau cilindrii (capete)
Fumul alb este de la ulei ars. Poate fi de la segmenti, de la turbo sau garniturile de la valve.In cazul garniturilor si segmentilor,daca ar fi astia de vina,ar trebuie sa ai compresie mica.
Deci se poate verifica,asta daca te pricepi,verifici turbo,scoti teava aia ce vine de la turbo catre radiator,catre intercooler si te uiti inauntru,daca are ulei mult inseamna ca scapa pe la turbo,spre partea care baga aer spre intercooler psre motor.
Daca turbo ar scapa ulei la partea de evacuare,atunci fumul ar fi fost negru nu alb.
Compresia verifici doara dupa ce verifici turbo.dar sa verifici compresia ai nevoie de o scula, nu e cine stie ce complicat.
In afara de asta verifica masina scaneza, testeaz sau cum spuneti voi, daca ai check engine ON sau daca ai ceva coduri.
Cred ca asta ar trebuie sa faci prima data sa scanezi, iar daca ai deja check engine on nici nu te mai apuca sa verifici ceva, trebuie sa scanezi masina.
Motoarele astea nu se strica asa usor. Posibilitatile sunt nelimitate, poate sa fie de la turbina, de la injectoare, de la catalizator, si asa mai departe. Trebuie sa faci o diagnoza si apoi sa mergi la un service care se ocupa cu aceste motoare, fi foarte atent cand alegi service-ul.
Ti-a picat turbina.Consuma ulei la greu.
Verifica nivelul sa vezi cat mai ai.
Vezi pe unde se revizioneaza turbine la tine in zona.
Https://www.youtube.com/watch?v=nuY1Lc_zQ9U&t=11s
Cred ca asta te va ajuta. Iti recomand sa urmaresti baiatul acela ca are o scoala in spate si nu vorbeste prostii daca te intereseaza chestiile de genul :)