Asa este normal sa faca.Cind motorul este rece, cel putin asa stiu la cele pe benzina.Deci cand pornesti masina sta turata vreun minut ceva de genul asta, apoi scade la normal.De ce face asta? Pt ca au catalizatoare si catalizatoarele nu functioneaza daca sunt reci.Ca urmare motorul intoarce gazele sau o parte din gaze prin sistemul ala EGR pana cand catalizatorul se incalzeste, si face asta prin pompa aia de aer, in afara de turat se mai auzde si pompa, daca ai sta afara linga masina ai auzi un zgomot ceva mai mult decat normal. Dupa un minut catalizatorul sa incalzit, pompa de aer se opreste si turatia motorului ajunge la normal pentru ca si gazele sunt evacuate in limite normale.Cred nu stiu sigur dar turatia creste datorita restrictiei de evacuare a gazelor.AS cred nu stiu sigur, dar stiu sigur ca motorul se tureaza din cauza asta.Catalizatorul rece nu poate cataliza gazele, daca stii despre ce vorbesc.Acolo ai metale rare care in contact cu gazele arse, bla bal are loc o cataliza, adica transformare a unui component in altul, in cazul nostru noxe co sau ce or mai fi in apa, cauza pentru care daca te uiti la msini la spate din teava de esapament citeodata iese apa.Gata ca intram deja in alte alea.Deci despre asta e vorba, orice motor care are catalizator asa face cand il pornesti si este rece se tureaza.Deci e ceva normal.Acu ce spui tu ca de la 800 creste la 900 nu stiu poate ai alte probleme.Normal ce am zis eu moorul se tureaza undeva peste mie undeva la 1200 sta asa o vreme cam un min apoi scade la 800 si acolo ramane.Un motor acolo ar trebuie sa stea turat atunci cand e pornit si sta pe loc. Daca la tine creste atunci probabil ai alte probleme.Verifica clapeta de aer, sau filtru de aer sau ceva coliere slabite pe la furtune conducte de aer.
Depinde daca e motor de 170 cp ar trebui sa te ingrijorezi. Pentru ca astea cad cel mai des.