Da, este normal, dar nu este recomandat să mergi cu turația așa mare, este totuși un motor diesel.
E normal, de asta ai 5 trepte. La peste 130 km/h se schimba a5-a!
Nu o mai forta intr-a 4-a ca omori ambreiajul degeaba si ai grija cand vrei sa o opresti de tot, dupa o repriza de alergatura sa o mai lasi cam 1-2 minute la relanti sa se raceasca turbina! Daca tii minte asta te va tine mult si bine, altfel o nenorocesti! Puterea si demarajul bun vin impreuna cu ceva compromisuri, dar daca ai grija de ea si ea are grija de buzunarul tau.
Salut, teoretic rapoartele din cutia de viteza sunt calculate in functie de mai multi factori (greutatea masinii, capacitatea cilindrica, carburant, putere, cuplu si altele), tu daca la 140kmh ai 3000rpm undeva la 165-170 o sa ajungi in limitare de turatie (4500rpm) cu treapta a 4a si vei fi nevoit sa te folosesti de treapta a 5a pana la viteze de peste 200kmh. Motoarele diesel au cuplu mare si rapoarte scurte (diferenta dintre trepte sau raportul viteza-turatie), pe cand cele pe benzina au rapoarte lungi. Ai aici un link cu detalii explicite despre principiul de functionare al cutiilor de viteza cat si calculul rapoartelor: www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/8-etajare-cutie-viteze.html
Nu este ok e prea mult mai ales pe benzina vezi si tu daca e pe dizel debea aia merge 30-35 turatie ar fi mai bine cand ajunge acul la 3000 turatie sa schimbi a 5 cea
anonim_4396 întreabă: