Masinile care nu sunt de pe vremea dinozaurilor 2004-in sus, au doua chestii diferite in cheie: partea care deschide usile si imobilizorul, un cip special care inhiba pornirea motorului daca nu detectat in apropierea cheii de contact.
Cea mai veche implementare a acestui sistem am vazut-o la un Citroen Xsara Picasso din 2006 unde proprietarul si-a schimbat capacele de la cheie cu unele de pe net, a transferat cu grija placuta cu cheia si butoanele si desi usile se deschideau OK, motorul se invartea, dar nu pornea.
Am reusit sa recuperam capacele vechi din sacul de gunoi si imobilizorul era un cub mic si negru cu latura de vreo 8mm, bagat intr-o alveola in capac, odata recuperat si instalat in noile capace, masina a mers OK.
Cu au zis si alti membri, fara codul imobilizorului si fara sa mergi la reprezentanta sau atelier foarte specializat nu ai ce face.
Nu ai cheie de rezerva (dupa care sa-ti faci copii)?
Fiecare masina are alta combinatie de cheie (ca si usile caselor).
Daca nu ai cheia originala, atunci nu au dupa ce face cheie-copie.
Singura posibilitate este sa te adresezi service-ului fabricantului masinii, care vor face cheia conform codului originalului sau vor schimba toate incuiatoarele la noi.
Cheia de pe internet nu face absolut nimic pana cand nu ii modelezi lamela si nu o programezi in ECU masinii, folosind o diagnoza compatibila si codul de securitate, care se inmaneaza atunci cand cumperi masina de noua.
In lipsa cheilor, mergi la un centru de chei care acces la baza de date a producatorului, sau direct la reprezentanta, si cumperi cheie noua + programare pe masina. Ceea ce va fi scump.
Sper ca de data asta ai inteles, ca nu e prima intrebare pe tema asta, si vad ca degeaba iti explicam pe aici.
Roobbyy întreabă: