Daca ai mai putin de 30-40km/h si e uscat pe jos, poti sa o scoti din viteza si sa folosesti doar pedala de frana. Daca te-ai invatat sa o lasi in viteza, poti s-o lasi... In timp o sa capeti experienta si o sa-ti personalizezi manevrele astea. Eu de exemplu o las si de la 100km/h pe liber, si ma indes pe frana Nu ca ar fi bine... E chiar rau, uzez placutele de frana si exista risc sa ovalizez discurile, dar mie imi place senzatia, avand in vedere ca eu ma ocup de mecanica masinii, sunt curios cum se comporta.
1) Varianta pe care ai invatat-o la scoala de soferi e cea corecta (desi recunosc ca nici eu nu fac asa intotdeauna)
2) Depinde cat de aglomerat este si cum se merge. Daca se sta mult si se merge putin atunci scoti din viteza. Daca se merge in reprize scurte in permanenta atunci ramai cu piciorul pe ambreiaj. In principiu nu e bine sa stai cu piciorul pe ambreiaj ca uzezi rulmentu de presiune dar nici sa mesteci intruna in cutia aia de viteze nu e prea ok. Stiu pe unii care au ramas cu maneta in mana
Mersi de raspuns Insa totusi sunt putin nedumerit, de ce ar fi mai corect cum am invatat la scoala de soferi adica sa franez cu ambreajul ...Asta ar insemna sa apas sau mai bine zis sa tot frec ambreajul de fiecare data cand am un stop sau ceva.Nu s-ar strica mai repede ambreajul asa? (In opinia mea de novice )
Corect e asa cum ai invatat la scoala de soferi, e important sa ai mereu masina in viteza sa o poti controla cum vrei. Ce ti a zis taica tu e o manareala pentru reducerea consumului, dar daca ai o masina cu motor pe injectie faci mai mare economie mergand in frana de motor pana opresti complet.
Si pe mine ma u invatat la scoala prima varianta.
Sa fiu sincer cu ia nu ma m putut acomoda deloc.
De 11 luni de cand am carnetu cred ca am folosit-o doar odata.
A2a varianta mi se pare mai OK.
BAFTA
anonim_4396 întreabă: