Apesi doar frana, cand vine verde pleci nu stai sa faci coada la semafor cum fac unii.
In alta tari la scolile de soferi recomanda la semafor sa stai deja cu a-1a si ambreiajul apasat.
La noi cu saracia asta le este frica ca se uzeaza domle ambreiajul.
Si stai si astepti in spatele lor pana binevoiesc sa plece.
Dupa 10 secunde de stationare cutia va trece automat in N si va reveni in D imediat ce ai eliberat frâna. Asadar in interiorul cutiei nu se intampla nimic diferit, indiferent de variantă.
Daca vreuna din variante ar fi fost mai ok decat cealaltă, cu siguranță ai fi avut o recomandare in manualul de utilizare al masinii.
Sa tii piciorul pe frana!
la masinile automate NU ai nevoie sa schimbi vitezele, doar sa apesti pe acceleratie cand mergi sau pe frana, cand incetinesti si opresti.
In Drive.
Știe ea ce are de făcut.
In parca doar daca stau mult.
Niciodată în N
La hibride, dacă stai mai mult pe loc cu bățul pe N, începe să piuie că se descarcă bateria.
Deci trebuie să fie mereu în D.
La DSG nu stiu cum ar fi mai bine, aia e cutie cu ambreiaj parca, nu convertizor.
La cele cu convertizor e ok sa stai cu piciorul pe frana, trece intr-un mod de stationare dupa cateva secunde. La cele robotizate (Smart, de exemplu) e bine sa le dai in N, altfel uzeaza rulmentul de presiune.
Dar DSG-ul nu prea se incadreaza la astea doua, e o cutie mult mai avansata, deci... Nu stiu
anonim_4396 întreabă: