E mai ieftin si mai practic sa schimbi motorul cu unul in limitele normale de uzura, decat sa bagi vreo 1500 lei (pe putin) in cel original, pe care mai apoi trebuie sa-l rodezi, lucru deloc placut pentru mine (primele minute de functionare fierbe, daca nu esti atent il footi din start, nu trage, consuma, stai cu ochii pe temperatura, il reglezi zilnic si tot merge greu).
Bataile de la tacheti sunt marunte, si multe Dacii le au. Bataile alea de motor ce trebuie facut sunt de la linie (cuzineti), bolti, si ar putea fi si de la distributie.
Eu nu vreau neaparat sa stiu, ca stiu.
P.S.: Setul motor cuprinde camasi si pistoane, unele au si bielele. Alea nici macar nu-s obligatoriu de schimbat, daca la masuratori ies ok (camasile se ovalizeaza in 70% din cazuri, ce-i drept). Segmentii, cuzinetii, semeringurile, supapele, distributia si restul pieselor cu adevarat consumabile din motor, se vand separat, deci schimband setul motor ramai cu aceeasi compresie, si aceleasi batai.
1. Tinichigeria se face usor la Dacii, depinde insa si ce pretentii ai. Un punct critic la Dacie sunt lonjeroanele. Te bagi cu o surubelnita sub ea si incerci sa le intepi. Daca nu poti face gaura nicaieri, e bine. Daca se inteapa in talpa dar sunt solide in rest, sunt reparabile. Daca poti face gaura si in lateral, sau talpile sunt coapte pana pe margini, nu mai merita facuta masina.
2. Interioare gasesti, depinde si ce model de 1310 e. Scaune pui de care vrei, borduri gasesti de toate felurile in stare buna, fetele de usi se mai gasesc sau se pot retapita/acoperi cu autocolant.
3. Pentru motor dai din start peste 1000 de lei pentru piese, la care mai adaugi macar 3-400 lei manopera mecanicului, ca sa-l refaca. Sfatul meu e sa cumperi alt motor de la remat/dezmembrari, gasesti incepand de la 250 de lei, sau chiar si cateva zeci de lei, daca dai motorul tau la schimb. Manopera schimbarii e in jur de 100 de lei, daca nu reusesti s-o faci tu.
Piesele la tablarie e mai indicat sa le tai de pe alta, pentru ca in comert se mai gasesc doar produse de Tess Conex, care sunt mult mai proaste, si nici nu au dimensiunile exacte, arata ca naiba cand le sudezi pe masina.
Iti dau si un forum pe privat, daca vrei fa-ti cont acolo si te mai ajutam cu sfaturi.
Da desigur. Multumesc mult! Si nu se pune problema manoperei. Am un prieten si a zis ca ma ajuta el, fara manopera.
Nu se merita man, plus ca acel motor are un consum exagerat de mare.
Dar daca chiar vrei sa stii, problemele sunt de la segmenti si pistoane, va trebui sa faci un setul motor.
Batai de la segmenti si pistoane?
Daca esti asa de destept de ce nu i-ai zis tu de unde e problema? Sau iti e mai usor sa zici schimba motorul ia-ti altul (Care poate e mai rau decat actualul nu?)
Daca vrei neaparat sa stii acele batai sunt de la tacheti care ii schimbi de obicei cand faci si setul motor, si facand setul motor rezolvi toate probleme precizate.
E mai ieftin si mai practic sa schimbi motorul cu unul in limitele normale de uzura, decat sa bagi vreo 1500 lei (pe putin) in cel original, pe care mai apoi trebuie sa-l rodezi, lucru deloc placut pentru mine (primele minute de functionare fierbe, daca nu esti atent il footi din start, nu trage, consuma, stai cu ochii pe temperatura, il reglezi zilnic si tot merge greu).
Bataile de la tacheti sunt marunte, si multe Dacii le au. Bataile alea de motor ce trebuie facut sunt de la linie (cuzineti), bolti, si ar putea fi si de la distributie.
Eu nu vreau neaparat sa stiu, ca stiu.
P.S.: Setul motor cuprinde camasi si pistoane, unele au si bielele. Alea nici macar nu-s obligatoriu de schimbat, daca la masuratori ies ok (camasile se ovalizeaza in 70% din cazuri, ce-i drept). Segmentii, cuzinetii, semeringurile, supapele, distributia si restul pieselor cu adevarat consumabile din motor, se vand separat, deci schimband setul motor ramai cu aceeasi compresie, si aceleasi batai.
Ionutzzu întreabă: