Geometrie variabila blocata, boala arhicunoscuta la 1.9 TDI, in special ALH.
Deblocheaza tija, verifica electrovalva N75, iar daca problema revine, ori demontezi turbina, o desfaci si cureti bine palele geometriei (n-ai treaba cu miezul), ori o trimiti la un atelier de reconditionari, dar aia vor schimba miezul indiferent ca e bun sau nu, si iti vor lua 1000-2000 de lei, si iti vor da garantie.
De asemenea, la piese auto gasesti turbine "noi" (reconditionate, dai turbina ta la schimb), cu vreo 1300 de lei; dar nu au garantie dupa montaj, pe cand cele din ateliere de reconditionare, au.
Fum nu iti scoate pentru ca turbina ta face overboost, nu underboost.
Mai pe romaneste, turbina ta nu se limiteaza cand atinge maximul cerut de soft, baga foarte multa presiune in motor, si sunt riscuri sa cedeze ori turbina, ori motorul. De aia pusca turbinele la motoarele VAG.
Limitarea de la 100-140km/h este data de motor, pentru a proteja componentele. dar din punctul meu de vedere este prea tarzie. Motorul depaseste 2.6 bar si pe la 50km/h in treapta a 3-a, am facut foarte multe ture cu VCDS-ul pe masini cu aceasta problema.
Am si postari pe pagina garajului cu asa ceva, dar nu le public aici, ca stalkeri ca asta de sus ar fi in stare sa ma sune noaptea din frustrare, ca am vorbit candva urat de VW