Cam naspa, trebuie sa dai jos multe chestii, dar chiar multe ca sa ai loc.In sf daca ajungi la curea, adica ai si ajuns daca spui ca ai scos-o si afara.Pe roata de la chiulasa aia dintata vezi ca este un semn, sigur ai un semn care trebuie sa corespunda cun alt semn de pe capacu chiuloasei, cauta acolo spre partea de sus a rotii dintate, o sa vezi semnu ala.Acum nu stiu daca tu ai miscat masina, de cand ai scos cureaua, daca ai miscato e si mai naspa trebuie sa cauti pe Youtube cateva ore bune pana sa gasesti un video tehnic cum saduci arborele la pozitie. Daca nu ai miscat deloc masina si esti sigur de asta atunci ai grija sa nu misti nici pe viitor, deci arborele daca este in pozitia care a fost cand ai schimbat cureaua atunci e treaba buna.Pui alta curea, verifici roata de la choulasa ca sigur are semne si aia e tot. Daca in schimb ai miscat masina sau arborele, cred nu stiu sigur dar va trebuie sa blochezi arborele.Pe undeva nu stiu exact la motoru asta este un orificiu acoperit de un dop de plastic cu garnitura, ala se da jos se baga un bolt special pana atingi arborele si cineva trebuie sa roteasca f usor arborele pana cand vine in boltu ala ce zic, il infiletezi si asa arborele sste blocat.Se aduce chiulasa la semne, se pune cureaua si ai terminat lucrarea.Sau daca nu ai dat jos fulia de pe arbore vezi ca si pe fulia aia sunt semne, sigur ai semne doara ca tu nu le vezi.Nus semne cu markeru is semne asa cum sa zic taiat stantat in material o singura liniuta f mica.Deci daca fulia de la arbore este acolo vezi in partea de sus ai semnele alea.Astia zic daca schimbi cureaua sa schimbi si pompa de apa pentru ca e tocmai acolo jos si e tot pe cureaua asta, adica daca e sa se intimple sa curga iar va trebuie sa dai jos tot atunci cand vei avea probleme cu pompa. Unia recomanda sa schimbi si intinzatoru ala, desi eu daca e bun l-as lasa.Dar e f putin spatiu e jale sa zic asa, mai ales daca nu te pricepi sa surubaresti.Ok deci sunt semne sigur.Cauta pe Youtube How to replace timing belt on 2004 VW golf 1.8t si o sa-ti dea video multe, le iei pe rand si vezi ce fac aia acolo.Bine eu am pus 2004 asa c a nu ai spus ce an este masina ta, dar poti cauta si la alte masini care are acelasi motor pentru ca la fel se face.Va trebuie sa cauti un video in care sa arate tehnic, vezi ca multi cand fac asta pun semne cu vopsea cu markeru, astea is cele mai multe video pe Youtube dar trebuie sa fie cumva si unu tehnic, adica asa cum spune cartea.Va trebuie sa stai vreo 2 ore sa tot cauti dar asta e daca ai luat cureaua jos.Bine daca nu ai miscat nimic si esti sigur pune cureaua inapoi si aia e tot, dupa care invarti cu mina de arbore de cateva ori sa vezi de se roteste, sa fii sigur ca e pusa la pct.Bafta si de alta data inainte sa te apuci sa schimbi ceva cauta informeaza-te si dupa te apuci de scos.Tu ai facut invers. Oirce ai face si un far, orice un surub cauta pe Youtube vezi ce si cum si apoi stii sigur ce sa faci.Pe Youtube cauta intotdeauna in limba engleza, in romana nu ai ce gasi, deci scrii in engleza.Bafta
Macar de ce nu te-ai uitat la un tutorial pe Youtube sau cv. Puteai sa faci tu semne cu ceva pana sa iei cureaua veche jos si daca nu miscai rolele o puneai pe cea noua la loc dupa semnele facute de tine si nu aveai probleme. Asa am schimbat la un logan 1.6 16v, nu am avut probleme.
Uite-te atent pe rolele unde vine cureaua, poate sunt pe partea interioara semnele(catre motor) stiu ca nu are sens dar mna. La o dacie nova am patit acelasi lucru am stat aproape o zi sa vad de semne
De service auto ai auzit? Daca nu ai cunostinte in domeniu de ce ai vrea sa schimbi cureaua de distributie?
Caataa întreabă: