| JackTh3Ripper a întrebat:

am si eu o nelamurire as dori sa imi cumpar un aprilla rs 50 si am vazut tot felul de tutoriale cum sa o conduci ca si un incepator dar totusi nu inteleg deci ca so pornesti trebuie prima data sa trag ambreiajul si pe urma o apas pedala de la viteza in jos sau cum si pe urma ca sa schimb viteza in a doua spre ex trag iarasi maneta de ambreiaj si ridic pedela aceea in sus de 2 ori pentru ca din cate am auzit in jos este viteza 1 plecarea de pe loc si in mod normal trebuie turata ca sa porneasca eu cred ca si la aprilla este la fel ca la masina de ex trebuie sa tii un pic ambreiajul in punctul din care incepe sa se miste ca sa demareze dar tot la schimbarea vitezei revin deci ca sa pornesc de pe loc trebuie mai intai ambreaj iar daca sa zicem este la liber(scuze incepator dar cred ca e la fel ca la masina punctul mort) deci in jos 1 odata in sus la liber si tot asa in sus 2 3 4 5?(viteze) si doresc, spuneti-mi cum se comporta daca isi merita bani multumesc si rog seriozitate (incepator) cat B

Răspuns Câştigător
| Popescu_Eugen_1964 a răspuns:

Deci ce nu pricepi? Rolul ambreiajului? Vezi asta si apoi mai apui ce te doare.
http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/15-ambreiaj-automobile.html

| JackTh3Ripper explică (pentru Popescu_Eugen_1964):

Nu la asta ma refeream cum se face schimbarea de viteze la aceasta motocicleta rolul ambreiajului il stiu si eubig grin

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru JackTh3Ripper):

Constructia cutiilor de viteze auto / moto difera. In ecuatie la cutiile moto intra in loc de mana piciorul, iar comanda vitezelor dpdv constructiv e mai simpla pe schema care o au. Treapta 1 e in jos, cand tragi in sus dupa a 1 a - ai scos din a 1 a in punctul mort, tragi in sus a2a oara bagi a 2 a. Restul vitezelor de sus se shimba din una in alta fara sa mai treci prin punctul mort dintre 1 si 2. Intre vitezele 2, 3, 4, 5, nu ai punct mort. E putin dificil la inceput, ia ceva timp sa te inveti, sa simti cu piciorul vitezele, sa stii cand ai scos din viteze in punctul mort dintre a 1 a si a 2 a ca sa poti sa stai pe loc fara debraiere, sa simti prin ce viteze ai trecut si in care esti. Numai practica te rezolva. Pare putin mai confuza treaba la inceput cand vii de pe masini unde le ai dispuse in H si sunt clare ca buna ziua, dar nu e f greu.

2 răspunsuri: