Modul Sport de la automate, se refera in primul rand la modul de schimbare a vitezelor, si de 'manevrare' a ambreajului. Bineinteles, mai intra in functie si un soft mai agresiv pe partea de alimentare, alte setari la suspensie si sisteme de siguranta (ESP, ASR).
O masina cu cutie manuala, poate avea buton Sport separat, care actioneaza asupra alimentarii motorului, asupra suspensiei (o intareste), si eventual asupra controlului tractiunii, facand masina mult mai agresiva, reducand putin confortul, si mai ales economia de combustibil.
Am condus de exemplu Astra H cu mod sport si cutie manuala; fara buton apasat, la 2500rpm te ia somnul, iar daca apesi sportul la aceeasi turatie, te baga in scaun. Telescoapele se intaresc la comanda "sportului", consumul se mareste, motorul trage mult mai agresiv.
Nu la asta mă refeream. La cutia automata ai la schimbător S, dar la cea manuală nu ai. La asta mă refer, cum faci mașină care are cutie manuala să intre în modul Sport
Nu o faci, sau exista butoane / comutatoare speciale. Si majoritatea masinilor cu cutie automata au comutatoare pentru diverse moduri Eco, Conform, Sport, Sport+