Depinde ce rapandura e.
Motorul gripat, in multe cazuri se poate debloca, si poate chiar sa functioneze dupa aia.
Insa un motor care a ajuns sa se gripeze, numai bine nu merge dupa aia...
Daca e o masina cu care se circula (nu pe dealuri), trebuie desfacut motorul si schimbati segmentii, cuzinetii... Mecanicul care il desface iti spune exact ce e 'dus' in el.
Daca vrei sa-l deblochezi si sa vezi daca mai functioneaza, scoate pe rand bujiile, si toarna cate 20-50ml de motorina cu ulei in fiecare cilindru, si lasa-l asa cateva ore, eventual pana a 2-a zi.
Apoi o bagi intr-o viteza mai mare, chiar si a 5-a, si impreuna cu inca o persoana impingeti masina (cu bujiile scoase) in fata si in spate, pana vedeti ca incepe sa se invarta motorul. Apoi dai cateva chei (tot fara bujii), de cate 5-10 secunde. Pui bujiile la loc, si ar trebui sa porneasca.
Daca in timpul zgomotului de bormasina de care ai zis tu, motorul se invarte insa nu opune rezistenta deloc, inseamna ca s-a rupt cureaua/lantul de distributie, nu mai e valabil ce am scris sus si trebuie cumparat un kit nou de distributie, si schimbate supapele din chiuloasa.
Spart nu este.S-a calat.Adica s-a blocat.Trebuie segmentat la un service.Pregateste-te cu bani seriosi.
Daca esti sofer ai grija de masina ta, verifici periodic uleiul si antigelul ca sunt vitale pentru un motor(racirea si ungerea), fara astea se caleaza. Antigelul ti-l poate pierde pe la pompa de apa fiind prea uzata si pierde.