A avut o problema asemanatoare un prieten, dar el are motor 1.8 TDCI.
Dupa ce mecanicii 'inteligenti' de la noi din oras l-au trimis sa-si reconditioneze injectoarele, am mers la un nene cu experienta in injectii common-rail (tu ai injectie clasica cu pompa rotativa, fara rampa comuna), care in 5 minute ne-a zis ca injectia functioneaza impecabil (a verificat asta masurand cantitatea de motorina refulata de injectoare).
Am mers apoi la un mecanic cu foarte multa experienta in Ford-uri (curtea acelui service era pe jumatate ocupata cu Ford-uri care stateau la coada la el.
A mers aproape cu ochii inchisi la senzorii de turatie. Unul e pe axul cu came, sus, se ajunge usor la el. L-a inlocuit (120 de lei), dar problema a ramas. A ridicat masina pe elevator, a scos cel de-al doilea senzor, aflat undeva in partea de jos a motorului (cred ca spre volanta, nu stiu), l-a curatat de pilitura (senzorul e magnetic), iar masina si-a revenit, nu se mai oprea, nu mai scotea fum, si pornea bine.
Problema fusese identica cu a ta: intr-o dimineata n-a mai vrut sa mearga bine, pornea, se oprea, scotea fum, mergea neregulat, dar daca o accelera mergea rotund, si tragea normal, dar cu fum dupa ea.
Daca din intamplare esti de prin Bucovina-Moldova, mecanicul ala priceput e intr-un service Liqui-Moli din localitatea Siret (la granita cu Ucraina).
Nu eu sunt din Tulcea, dar multumesc pentru sfat