Ambreiajul difera de la masina la masina indiferent de model. Conteaza motorul, reglajul, uzura samd.
Orice sofer capabil se adapteaza la masina pe care o conduce
Am mai auzit destui care spun ca 1.5 dci nu pleaca de pe loc ca un diesel... Eu nu confirm. Am facut si scoala pe dci, statea pe loc doar din ambreaj, la plecarea in rampa. Nu ma lasa instructorul sa accelerez la plecare (si din cauza lui a trebuit sa reinvat plecarea de pe loc cu benzinare).
Oricum, e o tampenie sa te limitezi la condus, pe seama carburantului. Cand eram la inceput, mi-a zis un prieten ca "toate-s la fel", si m-am uitat lung. Acum ii dau dreptate. Trec de la dieselul de zi cu zi la batrana Dacie cu carburator, dube cu 3t incarcatura si motor 2.0, sau lesinaturi de Golfuri 1.4 benzina, si toate mi se par la fel.
Cu exceptia Daciei pe carburator, cam toate masinile de acum pot pleca de pe loc la relanti.
Si aici iti pot enumera ce am avut eu: Octavia 1.6 benzina, Logan 1.4 mpi, Astra 2.0 benzina. Conduc des masini pe care nu le cunosc, si la toate fac plecarile de pe loc aproape la relanti, adica le pun in miscare usor doar din ambreaj, si apoi le accelerez usor. Daca ai simt, nu opresti nici un motor, sau il opresti doar pana inveti raza de actiune a ambreajului.
Si inca ceva... Dupa benzinare, acum ca am diesel, ma oftic. In oras mi se pare ca abia se misca, fata de masinile pe benzina, care imediat parcurg primele trepte de viteza.