1. Disc ovalizat sau defect abs. Ar putea fi si de la bieletele antiruliu, dar mai rar.
2. Probleme la cutie, sa stii ca automata are nevoie si ea de revizii, in service special pentru automate.
3. Turbina nu lucreaza in parametri, cel mai probabil depaseste limitele, iar geometria sta blocata din cauza vacuumului (probabil N75 trebuie schimbat).
Ai nevoie de o diagnoza si probabil reglaj sau inlocuire electrovalva N75, inlocuit senzor ABS sau disc/etrier/bucse/bielete.
Apoi mergi la un service de cutii automate, sa faca o verificare, revizie si te sfatuiesc ei cum sa o conduci/ce defect are. Sa stii ca automatele au nevoie de un anumit tip de condus, sunt manevre care le pot strica rapid.
La punctul 3 nu e obligatoriu sa fie turbina, lipsa puterii poate fi tot de la cutie; in momentul in care nu poate schimba, taie acceleratia.
Problema cu frina,ar fi de la discuri si placute, asta odata, ori daca alea is ok ar putea sa fie de la ceva piese ce alcatuiesc ansamblu ala de frinare, piston, si ce mai piese sunt pe acolo.
De asemenea ar putea sa fier si de la ABS, ori sa nu fie aerisite conductele.Treb sa verifici placutele,discurile, ori sa le pui noi, apoi daca problema persista in continuare mergi cu verificatu mai departe.
Problema cu Drive, asta daca ar fi acolo vreo problema la schimbarea vitezelor, ar trebuie sa ai check engine on, despre asta nu ai zis nimic.
Primul lucru ce trebuie sa spui este daca ai la bord lumini de averitizare aprinse galbene sau rosii.
Problema 3 este de la ambreaj,nu ai nici o problema la motor,ai schimbat turbina degeaba,ori cureaua de distributie.
Acea accelerare este de fapt ca ambreaju nu mai tine,scapa presiune tu apesi pedala,la un ambreaj bun cuplu va fi normal, daca ambreajul scapa presiune cuplu este slab, mic, deci motorul se va tura mult, dar el nu are nici o vina.
Nu mai are putere la fel ca nu cupleaza ambreajul normal.
Transmisia asta automata are un ambreaj umed, de fapt ambreajul e ceva 2 in 1, are un ambreaj la care miscarea este transmisa absolut fara nici o frecare, se transmite misvcarea de la motor la transmisie folosind acel fluid hidraulic.
Chestia asta se intampla la viteze mici stiu si eu 20-30 km ora, apoi peste 40 sau 50 nu mai stiu exact, tot umned se cupleaza un disc de frictiune exact ca si la ambreajul clasic uscat.
Deci ai intrerun fel 2 ambreaje in unu, toate piesele alea din amnbreaj, cum ar fi turbine, au ceva garnituri, care face ca acel fluid sa circule doara asa cum a fost proiectat.Se intampla ca acele garnituri sa se ciupeasca si fluidul so ia si pe linga turbina, ori o parte din el, ceea ce va duce la un cuplu mai slab.
Acum daca axcel disc care se cupleaza la peste 40 km/h se poate si el faramita, se poate rupe, etc, atunci cuplu intre partea dinspre motor cu discu asta dinspre transmisie nu va mai fi de 1:1, ddci cuplu mic putere mica, acceleratie ridicata,consum de combustibil mai ridicat.
Deci tu trebuie sa scoti ambreajul,deci va trebuie sa separi motorul de transmisie sa poti coate acel ambreaj care de fapt se numeste Torque convertor in engleza,nu stiu in romana ce denumire are si sa pui altul nou,ori sa il refaci pe al tau.Tu personal nul poti reface,nu pot nici mecanicii,de fapt nu poate decat firme care se ocupa de asa ceva sa repare ambreaje de astea de la transmisii automate.
De ce? Pt ca tot ambreajul asta este sudat,toate piesele sunt puse impreuna,apoi la exterior se sudeaza.
Referitor la schimbarea vitezelor,acolo cum am zis daca sunt probleme la cutia de viteze,trebuie sa se aprina la bord check engine,asta obligatoriu,nu exista exceptie.
La transmisia asta automata,mai ales la cutia de viteze ai acolo sensori,la fiecare treapta,ai cate un selenoid electric,schimbatrea vitezelor se face prin miscarea unui cui,sau unui pin,care este actionat de un selenoid,adica de un fel de motoras f micut electric.
Daca acest selenoid nu mai functioneaza bine,ori functioneaza defectuos apapr probleme la schimbarea vitezelor,apar simptome,RPM ridicat,nu schimba,ori schimba prea tirziu.
Deci acesti selenoizi transmit semnale electrice la computerul masinii, computerul vede si aprinde check engine ala.
Daca nu ai check engine ON atunci nu ai probleme, desi eu cred ca este ON pentru ca poate fi ON si de la ambreaj, si ambreajul cand se defecteaza, face ca presiunea de fl; uid sa se schimbe, computerul vede si la fel aprinde check engine ala.
Cam astea ar fi problemele tale.La motor nu ai probleme.
Ar putea sa fie numai ambreajul caz in care e munca mai multa, decat daca ar fi de la selenoizi.Selenoizi se rezolva f usor,nu trebuie sa scoti nimic, doara desfaci capacul de la baie, si vzi cutia de viteze cu toti selenoizi, deci ar fi mai usor de rezolvat si probabil mai ieftin daca ar fi de la selenoizi.
Dar depinde si cit costa selenoizii aia, cei care repara de regula iti spune sa schimbi toti, chiar daca sa zicem is defecti doata 1 sau 2. Tu daca nu te pricepi o sa spui da te usuca aia de bani,asa ca eu te sfatui daca problema ar fi de acolo sa schimbi doara selenoizii defecti.
Is scumpi daca tii schimba un mecanic atit piesele cit si manopera,desi e floare la ureche ai putea sa o faci si tu,dar trebuie sa stii sa surubaresti nitel si sa ai un aparat de masura,sa poti masura selenoizii, sa afli care ar fi defecti, bineinteles dupa ce scanezi masina, acolo o sa ti se dea coduri, alea or sa zica problema, daca e de la selenoizi o r sa zica gear 2 stuck, sau care e de vina.
Daca e ambreajul e munca mai multa si mai delicata.Nui de speriat, dar te va costa pentru ca nu multi se pricep sau se baga la astfel de transmisii.
BodenAlex întreabă: