Lasa baietii care au avut mai multe tractoare, plateste un mecanic pentru revizia si reparatiile masinii, si vei afla exact care e treaba cu ea.
Daca ar fi o problema cu senzorul ala, mecanicul ar vedea la diagnoza.
Dar daca te feresti de mecanic 2-3 ani cat merge cazanul, cand ti se strica, el nu prea o sa "aiba timp" de tine.
A dat pe tester acel senzor
Nu stiu cum se numeste exact a el furtun
Furtun turbo cu senzor, cv de genu
Ar putea fi ori senzor MAP (presiune generata de turbo), ori senzor de temperatura aer. Daca este cu pompa de injectie clasica (Bosch VPxx cu calculator pe ea), cred ca are mai multi senzori de temperatura pe traseul de aer, insa nu au impact prea mare asupra puterii, si sunt interschimbabili. Adica poti sa pui mufa pe el oriunde ar fi, sunt doi senzori identici dpdv electric, doar locatia lor difera.
Nu stiu despre ce sensor vorbesti tu de la intercooler, nu cred ca este asa ceva acolo, sau poate nu stiu eu.
Dar ce poate fi pe furtunul ce pleaca de la intercooler la admisie? Poate sa fie MAF sensor, dar ala este pus pe galeria de admisie dupa filtru
Asta la care ai fost si spui ca se pericepe, poate sa nu stie nimic sensorii se pot schimba la acelasi masina daca e facuta in alt an, desi are exact aceleasi piese, poate ca au schimbat forma, culoarea, aia nu are a face.
Iara daca un senzor, indiferent care ar fi el, este defect, sau nu este facut pentru acea masina, va da cod, se va aprinde la bord lumina aia engine.
Asa ca vorba cuiva pe aici scaneaza masina, vezi daca ai coduri, nu ai spus daca la bord ai pom de craciun aprins si ce beculete colorate ai acolo
In primul rand cu asta trebuie sa incepi, cand vrei sa descrii o problemea. Spui prima data daca ai lumini aprinse la bord, care nu ar trebuie sa fie aprinse.
Dupa, treci sa descrii simptomele.Nu te lua dupa ce spune unu altul, scaneaza masina, vezi coduri, apoi revii aici cu acele coduri si iti spun cam ce posibile probleme ar fi.
Pai
Nu am nici un martor in bord
Simtome
Trage doar cand e apa rece, dar dupa 80 urca foarte greu
Cand e apa caldă, trage de 90 cai, numai trage de 150
Daca la scanare spui ca zice sensor de pe furtun, desi nu spune scanerul povesti genul asta aia ar fi problema.Dar daca spui ca nu ai lumina aprinsa la bord, nu-i senzorul de vina.
Daca trage, spui tu trage de 90 de cai, iai numarat sau de unde stii
Ce spui tu is povesti.Si acea scanare, unde ai vazut tu ca scrie furtun nu stiu care, sau alte povesti de astea? Asta este interpretarea ta, sau a celor care a scanat masina.
Tu trebuie sa le ceri raportul, acolo scrie codul, pentru ca initial toate au un cod, apoi scanerul daca are in el informatiile le si afiseaza, care is posibile cauze.
Tu vino cu acel cod, sa vad eu codu, apoi iti spun daca senzorul ar fi de vina sau nu.
Daca era vorba de senzor, sa analizam doar asa din informatiile tale, senzorul ala functioneaza la fel tot timpul, nu incepe cu povesti si termina cu basme.
Ar putea sa dea valori gresite, dar de ce ar da bine cand pornesti, si apoi sa o ia razna?
Legat de chestia ca trage cand este motorul rece, asta este doar observatia ta si nu poti sa fii sigur daca asa se intampla. Poate doar ti se pare.
Ca de ar fi asa, am putea sa spunem ca pierzi compresie.Cind este motorul rece segmentii sa stea trans pe cilindri, cand se dilata cilindri, sa se piarda compresie.
Stiu sigur ca la motoare diesel daca segmentii sunt uzati asa se intampla, la cald, compresie slaba rau, ai ceva compresie la rece, dar cum sa incalzit motorul bine, s-a dus si compresia.
Doar asa sar explica de ce la rece trage si la cald trage slab.
Senzorul ala spui ca ai scanat masina, eu nu cred, eu cred ca spui doar ca ai scanat sa scapi de alte intreebari .De ce zic asta? Pentru ca daca scanai stiai, spunea scanerul ce cod are sau coduri, spunea si eventuale cauze, senzor, furtun, cabluri, nu spunea furtunu, asta is basme, dar asta e.
Spui ca nu ai lumina aprinsa la bord, asta inseamna ca senzorul ce spui tu ca ar fi diferit si ca ala a dat la scanare nu-i de vina, garantat daca acel senzor ar fi defetuos, sau nu-i care trebuie, s-ar fi aprins lumina la bord, adica check engine.
Dar te exprimi de zici ca esti Yoda ala din filmul razboiul stelelor, nu esti roman?
cei cu exprimarea aia "dl sensoerul dp furtun"? Ce-s astea dl, dp, sensoerul
Vai de capu nostru.In sfairsit, sa te lasam pe tine sa ne ocupam de masina ta.
Inca odata zic, vina cu codul ce la dat scanarea aia, tester ce spui tu, dar sa scanezi cu un tester OBD nu cu avioane ce luati voi de pe mai stiu eu unde, chinazarii si alte desene animate.
Daca masina nu are coduri, atunci ar ramane chestia de compresie, sa ai segmentii uzati rau de tot.La motoarele diesel si asa compresie scapa la greu ca si motor, daca ai si segmenti uzati rau, ramai in drum.
Dar si compresia se poate testa, este usor daca ai scula necesara, un furtun cu un manometru, cam aia e tot ce ai nevoie si poate o cheie sa desfaci injectoru, ori bujiile, nu stiu exact la diesel pe unde se face testul asta de compresie.
Am fost la service si mi-a pus tester pe masina
Mi-a dat astfel:
Toate bujiile (mecanicul mi-a spus ca cel mai probabil este releul, ca de pornit imi porneste bine)
Si mi-a mai spus, ca am eroare de la acel senzor de pe furtunul turbo
Nu sunt mecanic sa stiu toate denumiriile la absolut orice!
Si referitor la scris, eram la muncă si am scris repede, de asta am si gresit!
Deci se senzorul de pe turbina, zice ala ca ar fi defect sau nu-i bun.Nu are cum, daca era defect cum de nu s-a aprins check engine la bord?
Daca acel senzor nu da semanl, sau da semnal rau, computerul masinii vede si aprinde lumina aia la bord.
Nu stiu cum mecanicul care a spus ca ar fi acel senzor, cum sa spui asa ceva cand la bord nu ai nimic aprins.
Tu trebuia sa ceri codul de la acea testare, nu ce a interpretat mecanicu lu peste prajit.
Sa schimbi toate bujiile de ce? Alea au legatura cu pornitu motorul, deci acele bujii incalzeste aerul aia e tot ce fac, problema ta nu e de la alea. Bine daca se aprinde ceva la bord ca ar fi alea rele, le schimbi, alea nu-s problema.
Nui vorba de denumiri, trebuia doar sa-i ceri codu, sau codurile daca is mai multe, alea de eroare ce spui de la scanare.
Cu alea sa vii aici si cineva te va lamuri cam ce probleme sunt acolo.
Deci spune sa schimbi toate bujiile, dar ca problema a r fi de la releu, care releu?
Daca porneste bine, atunci de ce sa schimbi bujiile? Nu stiu ce mecanic ai tu, dar se pare ca se contrazice singur.
-Bujiile alea asta face te ajuta la pornire.Cind motorul este rece, aerul este rece si el, ca urmare explozia are loc mai greu, de aia sunt acele bujii, alea incalzesc aerul din cilindri, apoi se baga combustibil in acel aer incalzit si motorul porneste mai usor, dupa cea pornit, deja motorul este cald nu mai e nevoie de bujiile respective.
-tu spui porneste bine, usor, deci de ce sa schimbi acele bujii? Mecanicu lu peste prajit si fasole batuta
-Acum spune ca ar fi releul, dar care releu, relee o masina are multem despre care releu vorbeste el si ce legatura are releul cu problema ta, cand trage cand nu trage?
Asa ziceam si eu, ala e mecanic cum is eu popa
Ultima data cand mai spun, cxerei codurile alea de eoare ce le-a gasit la testare si vino cu ele aici, asa din ce tu spui si ce stii de la mecanic, nu rezolvi nimic.
Cel putin acele coduri le da calculatorul masinii, ala nu minte si nu spune prostii.
Cam asta e tot ce pot sa spun, in rest doar discutam pe aici asa pe ghicite si ce info ai de la acel mecanic, care dupa mine nu se pricepe deloc.
Pot fi multe cauze, dar in niciun caz modelul furtunului, daca pui testerul iti spune exact ce are, pot fi multe cauze.
Pe tester
Arata eroare dl senzoeul dp furtun
Iar furtunul dp facelift si non facelift, diferă la aspect
Stanmariusvasile întreabă: