Salut, sunt niste departamente de omologari ce se ocupa cu asta, nu e nevoie sa-ti schimbi farurile in instanta pentru a le omologa, schimbatul e ceva omologatul altceva, poftim niste informatii acum nu stiu din ce zona esti dar o sa te ajute mult aceste numere etc. Unde mă prezint:
Pentru informaţii şi consultanţă:
Departamentul Omologări de Tip adresă:
– Calea Griviţei 391A, Bucureşti tel. 021/318.17.38, 021/318.17.35, 021/202.70.07; fax: 021/318.17.43
– Str. Bârsei nr. 1, comună Voluntari, jud. Ilfov tel./fax 021/270.36.84;
– Reprezentanţa Teritorială pentru Muntenia-Oltenia cu sediul în com. Bradu, Drum 65B, km. 5+ 953 m, jud. ARGEŞ, tel/ fax. 0248/61.54.25;
0248/61.54.26.
– Reprezentanţa Teritorială pentru Transilvania-Moldova cu sediul în Braşov, str. Zizin nr. 2, bl.40, sc. C, ap.3, judeţul Braşov tel./fax 0268/31.13.67, 0268/30.61.81, 0268/30.61.82.
Ce acte îmi trebuie:
Documentele necesare sunt prevăzute în "Îndrumarul pentru întocmirea dosarului produsului – ediţia RAR în vigoare la data prezentării vehiculului la omologare". Această broşură împreună cu "Cererea oficială de omlogare de tip" şi cu "Chestionarul de evaluare preliminară a calităţii procesului de producţie" (dacă producătorul nu dispune de un certificat recunoscut internaţional al sistemului calităţii) se procura de la una din adresele menţionate mai sus.
Etapele principale ale procesului de omologare:
– depunerea cererii oficiale de omologare de tip şi a documentelor de omologare (vezi punctul anterior);
– analiza documentaţiei şi întocmirea devizului aferent;
– verificarea conformităţii vehiculului prezentat pentru omologare cu documentaţia depusă;
– întocmirea programului de încercări şi a devizului aferent;
– desfăşurarea programului de încercări;
– întocmirea raportului de încercări;
– evaluarea rezultatelor încercărilor, acordarea numărului de omologare şi întocmirea devizului aferent;
– redactarea certificatului de omologare.
În funcţie de neconformităţile şi disfuncţionalităţile apărute pe parcursul procesului, programul se va modifica în consecinţă (reveniri la încercări, modificări ale specificaţiei tehnice, completări la dosarul de omologare, cereri de derogare etc).
Cât costă:
Tarifele sunt în funcţie de complexitatea vehicului (de la moped categoria L1 la autobuz categoria M3), volumul şi complexitatea documentaţiei, numărul de încercări, mărimea familiei de vehicule (dacă este cazul).
Durata:
În funcţie de complexitatea şi volumul documentaţiei, gradul în care aceasta corespunde cerinţelor specificate de "Îndrumarul pentru întocmirea dosarului produsului – ediţia RAR în vigoare la data prezentării vehiculului la omologare", încărcarea Departamentului, condiţiile meteorologice, modul de comportare a vehiculului la încercări (inclusiv la verificarea conformităţii) etc.