In primul rand, nu te panica, e destul de normal ca un motor pe benzina sa "haleasca" ulei.
Trebuie luate in calcul mai multe "scuze" (reale):
1. La mersul urban sau pe distante scurte, motorul mai scapa cate un pic de benzina si condens (apa) in carterul motorului, care se depun in baia de ulei, si ridica nivelul. Chiar daca tu ai consumat din ulei, nivelul este cumva in urcare, si nu sesizezi pe joja. Cand iesi la drum lung, iesi cu un ulei "lungit" cu acea benzina si condens. Pe drum, benzina si condensul se evapora de la temperatura ridicata (temperatura optima a uleiului este de 60-90 de grade in baie, pana la 200 in circuit, pe piesele de contact). Deci, uleiul "omorat" in oras o perioada, se evapora si se arde mult mai repede decat unul nou, din bidon.
2. Daca folosesti un tip nepotrivit de ulei, acesta s-ar putea sa nu poata fi sters de segmenti, drept urmare va ajunge in capul pistonului, si va fi ars in aprinderile normale ale motorului. Cea mai frecventa greseala a romanilor este folosirea uleiului cu vascozitatea 10W40, in motoare care au fost concepute pentru uleiuri 5W30 si 5W40. Marea diferenta intre 5W40 si 10W40, este calitatea. Vascozitatea cu 10 in frunte va deranja doar iarna, fiind mult mai gros la pornirile pe frig (moment in care se va forma uzura prematura), dar daca te uiti la compusii din aceste uleiuri, 10W40 are multa componenta petroliera, pe cand 5W40 este format in principal din aditivi sintetici. Ghici ce: petrolul arde! Aditivii sintetici, nu. De aia costa 80 de lei 4 litri de 10W40, si 120 de lei 4 litri de 5W40; unul e petrol amestecat cu vaselina, care va forma o galeata de depuneri si va unge doar vreo 5000km, celalalt e un lubrifiant aproape sintetic, care isi va pastra proprietatile peste 7000km.
3. O "segmentare" poate fi facuta in multe feluri. Normal trebuie schimbate semeringurile de la supape, si segmentii. Daca exista batai, se schimba si cuzinetii. Insa motorul mai poate avea uzura la cilindri, adica zgarieturi sau ovalizare. Partea asta este mai greu de rectificat, si multi nu o fac. Segmentii noi vor etansa ceva mai bine decat cei vechi (uzati), insa daca exista defecte pe cilindri, motorul ala nu va etansa "ca nou". Mai trebuie de luat in calcul si calitatea pieselor aftermarket, rodajul pe care l-a facut fostul proprietar, eventualele greseli de manopera.
"50km de la mine si mi-a mâncat 1L de ulei"
nu am sesizat intrebarea dar 3l ulei/1000 km e mai mult ca la o navetă spațială (dacă are și ulei, nu știu)
Lasa ca nu e scump uleiu doar nu mergi toata ziua la plaja. Motoru e batran daca nu s-a rezolvat cu segmentarea atunci poate e nevoie de pistoane noi si/sau bloc motor nou. tine-o asa pana te lasa in drum si cumperi alta din UK daca e sant mai bune decat astea din UE
10w-40 folosesc, asa mi-a recomandat ala de la care am luat masina. Sunt 6000km de la schimbul de ulei si asta este cel mai mare drum întins cu această viteza constanta de 160 toata autostrada
Iti recomand sa treci la 5W40, tura viitoare. Poti sa pui Mobil, e ieftin si bun. Dar vezi ce aprobari sunt necesare motorului tau, trebuie sa cauti codul de ulei potrivit, si sa pui doar din ala.
Eu am avut un Focus 1.8 TDDI, avea nevoie de ulei WSS 912C (parca). I-am pus Mobil 5w30 cu WSS 913, si a mers foarte bine.
Vezi sa nu bagi ulei Ford Formula, ala e foarte prost.
Este plin de tiruri si de dube care merg cu 90kmH, Ploiesti Buzau are doar o banda pe sens, ai o gramada de localitati unde limita este de 50, la Ploiestiori si Blejoi daca mergi cu 50 este ziua ta norocoasa, Ai doua benzi pe sens doar de la Ploiesti pana la Breaza, dar ai limita de 70 la trecerea de nivel de la Buda si limita la Banesti.
Dar si asa ti se pune unul in fata si merge paralel cu cei de banda 1 si stai 10 min in spatele lui sa-l rogi sa se dea la o parte.
anonim_4396 întreabă:
elasexygagica întreabă: