Matizurile mai fac uneori figuri la prima pornire si daca insisti ai toate sansele sa o ineci. presupun ca azi ai incercat de mai multe ori sa o pornesti, dar ar fi bine sa spui cum ai procedat. (cat timp ai lasat demarorul sa se invarteasca, de cate ori ai incercat sa o pornesti si la ce intervale de timp).
de ce spun asta: la matiz se intampla o chestie ciudata - daca nu porneste din prima incercare, se ia contactul se calca pedala de acceleratie, se incearca iar si de obicei porneste. explicatia e lunga, ideea e ca senzorul care citeste pozitia clapetei de acceleratie o ia razna uneori si comanda introducerea unei cantitati de benzina mai mari decat este necesar pentru pornirea motorului. motorul se ineaca, fiind necesara calcarea la fund a pedalei pentru ca indicatiile date de senzorul respectiv sa fie ignorate de calculatorul de injectie. (am incercat sa explic cat mai simplu, sper sa intelegi ceva). ideea e sa incerci sa pornesti masina cu pedala de acceleratie calcata la maxim, fara sa astepti cateva secunde dupa ce ai pus contactul.
În mod normal ar trebui ca Matizul sa-l testezi la un service, dupa parerea mea poate sa fie defect senzorul care masoara temperatura lichidului de racire a motorului.
E o piesa care da scanteia la bujii.Se numeste "lulea".Du-te la magazin si intreaba de ea, schimb-o si mai vorbim. Apropo nu este foarte scumpa!
Salut pot exista o multime de cauze; fise, segmenti, bujii cred ca cel mai bine ar fi sa mergi la service sa verifici