Motorul ala e foarte simplu si robust, doar ca iti trebuie un mecanic care stie mecanica.
Eu as incepe asa:
1. verificat alimentarea, sa bage bine pompa, sa fie returul injectoarelor curat si cat de cat egal.
2. EGR-ul; daca e naclait rau, poate ramane deschis, iar la rece ti-o ineaca cu fum
3. diagnoza cu atentia indreptata spre datele citite de senzorii de rotatie, cei de temperatura si valorile injectiei (presiune rampa). Cu ocazia asta fac proba si EGR-ului.
4. neaparat verificata distributia; 60% dintre mecanicii de duzina pun distributia "la punct" cu carioca, iar la motoarele astea dau gres in 99% din cazuri. (apoi dau vina pe Opel). Eu am cale pentru motorul asta, si de obicei le gasesc cu fisuri in pinioane si decalaj cel putin la pompa de inalta (ca Dorel nu stia ca si aia se sincronizeaza).
Daca esti aproape de Bucovina, te pot ajuta cu ce am scris aici.
Legat de bataie, pot fi saibele de foc, bujiile puse rau, sau intr-adevar, probleme la tacheti/supape.