În primul rând, reține că răcirea motorului se face sub presiune. Când scoți bușonul, eliberezi presiunea și de aceea crește nivelul lichidului. Și niciodată nu este indicat să-l scoți când lichidul are temperatură ridicată.
În privința pierderilor, verifică mai întâi sub mașină, înainte de a pleca cu ea de pe loc, și vezi dacă există pete de umezeală. Poate fi un por, un furtun care a cedat, un simering, pompa de apă etc. Dacă nu, verifică lichidul din vas, vezi dacă are o culoare mai închisă. Dacă da, înseamnă că ajunge ulei de motor în circuitul de răcire și atunci e mai rău, de regulă de vină este garnitura de chiulasă.
Faptul ca ai presiune in vas este un lucru bun. Acolo trebuie o presiune de 1-2 bari, iar de reglarea acesteia se ocupa capacul vasului, care are o supapa in el.
Referitor la pierdere, este greu sa o depistezi, pentru ca antigelul pierdut la 90 de grade se transforma in abur imediat, si nu prea observi nici o pata, nimic.
Ai putea face un test de gaze antigel, ca in cazul in care ar fi garnitura de chiulasa dusa, si ar sufla in antigel, ar arunca antigel din vas, prin supapa de refulare, pe scurgerea speciala, si probabil nu ai avea timp sa vezi nici acolo ud.
Nivelul il verifici cu motorul rece, nu desfaci busonul imediat dupa ce opresti motorul.
Este normal sa cresca nivelul cand desfaci busonul.
Cat despre pierdere este dificil de vazut deoarece se evapora destul de rapid.
Trebuie vazuta de un specialist.