Nu prea poti omologa alte dimensiuni de roti la RAR, decat cele mentionate in acte.
Iar ca fapt divers, citisem pe un grup de pe Facebook, ca unul a schimbat 3-4 casete de directie la Vectra B, pentru ca a circulat in timpul asta cu jante pe 17". Eu zic sa te mai gandesti.
Are un prieten jante 18" pe masina lui, incearca sa le vanda ca e satul de ele, scutura ca naiba si in cateva luni a facut pana de 3 ori.
Ori le pui pur si simplu pentru aspect, si circuli cu riscul de a-ti fi ridicat certificatul pana revii la roti omologate, varianta pe care merg cam toti astia cu jante mari, ori o lasi asa cum e si nu te complici.
Cum adica pana revin la roti omologate? Daca'mi ridica certificatul ce se intampla mai exaxt? Multumesc
Daca ti se ridica certificatul, primesti si amenda, iar pentru recuperare trebuie sa mergi la RAR, unde vor verifica in principal daca ai rezolvat defectul pentru care ti s-a retras certificatul, apoi se mai uita putin si la restul masinii.
In cazul certificatului retinut pentru jante mai mari, trebuie sa pui roti de dimensiunile trecute in cartea de identitate, inginerii de acolo se vor uita la roti, apoi la seriile de caroserie si motor (daca exista).
Apoi am impresia ca trebuie sa te duci la politie sa depui actele doveditoare (hartie de la RAR ca esti in regula + chitanta ca ai platit amenda), pentru a primi certificatul inapoi.
Asta cu marimea jantelor e o chestie pe care o stabileste producatorul cand face certificatul de omologare a modelului respectiv, nu are RAR ul nicio putere aici. Daca vrei sa schimbi marimea jantelor teoretic trebuie sa obtii acceptul producatorului pentru acest lucru si cu aceasta omologare poti merge la rar sa iti modifice actele masinii