Da, asa se comporta turbina sparta, merge motorul neregulat, si scoate mult fum alb (arde uleiul de ungere). Poti vedea si pe joja daca a scazut nivelul uleiului.
Insa nu prea se opreste motorul de la turbina sparta.
Acel fum alb, e sigur de la motorina nearsa, când încerc sa o accelerez puțin moare motorul
Daca miroase puternic a motorina nearsa, da.
Inseamna ca nu ai compresie... Posibil distributie sarita, sau piston topit/crapat, supape arse ori indoite.
Vezi daca iese fum cand deschizi busonul de ulei de deasupra.
După ce dau o tura mai tare cu ea își revine
Ai folosit vreodata spray de pornire sau curatare? Pe care sa il traga motorul? Mai folosesc si mecanicii in service, dupa ce schimba filtrele de motorina, si nu stiu sa le amorseze.
Daca da, e posibil sa ai si tu biele indoite, cum am patit eu. Exact asa erau simptomele, porneam la sfert, dar cand se raceau bujiile incepea sa faca urat, arunca aburi de motorina pe evacuare (nori de fum alb ca la locomotive), nu se accelera pana nu intra turbina, iar cand se incalzea torcea de parca nu avea nimic, si nu scotea fum deloc. Cand am desfacut motorul, biela nr 3 era indoita rau de tot, iar biela nr 2 doar un pic.
Fa un test de compresie la rece, sa vezi daca e vorba de probleme in motor.