Nu-s mecanic dar pe al tau oricum ar trebui sa fugi de el si cauta un service serios.
Regula generala spune ca fumul alb indica dupa cum zice google:
La pornirea şi funcţionarea motorului rece, prezenţa fumului alb nu este alarmantă. Dacă aceasta persistă şi cu motorul cald, trebuie să ne îngrijorăm. Vom verifica prima dată nivelul lichidului de răcire în vasul de expansiune şi aspectul (culoarea sa, care poate deveni maronie sau cărămizie), deoarece, în aceste cazuri, este vorba de deteriorarea calităţii acestuia prin garnitura de chiulasă care şi-apierdut etanşeitatea.
Dacă aspectul lichidului de răcire nu s-a schimbat şi cantitatea care lipseşte din vasul de expansiune este mai mică de 0, 5 litri, putem să-l completăm cu lichid de răcire de rezervă, cu aceeaşi densitate şi să ne continuăm deplasarea până la primul atelier service. Dacă aspectul s-a modificat, devenind cărămiziu şi spumant, înseamnă că garnitura de chiulasă a cedat.
Nu mai avem voie să plecăm decât tractaţi până la atelierul service, căci riscăm să gripăm motorul. Fumul alb mai poate apărea brusc, pe timpul deplasării, direct de sub capotă. Este un semn că au loc scurgeri de lichid de răcire direct pe motorul încins, datorate neetanşării unei conducte de legătură.
Fumul acesta alb si faptul ca masina nu trage pot fi si doua cauze diferite, adica una de o natura si alta de alta natura.
Ce pot eu sa-ti recomand este sa cauti un service multimarca bun nu toate ciurucurile care fac reparatii prin garaje si te pun sa schimbi piese costisitoare dupa ureche, is trecut si eu prin ateliere de astea de cartier care m-au facut sa bag bani dar cauza reala tot nu am rezolvat-o.
Din experienta mea, ai supape indoite/sparte/arse, sau biele indoite, ori distributia nu e la punct.
Ar trebui verificata distributia sa fie la punct (se poate vedea in diagnoza), si luata o compresie la rece. Poate fi si piston crapat ori topit.
Ai ales un mecanic prost.
Valorile injectoarelor cum erau?
Ar trebui luata o compresie, dar astia de la VW sunt atat de prosti, ca au facut masurarea compresiei aproape imposibila, orificiile bujiilor si a injectoarelor fiind sub capacul motorului, unde e plin de ulei cand se invarte motorul.
Revenind: fumul a ce miroase?
Fum alb poate fi de la antigel, ulei sau motorina neaprinsa (compresie mica).
Scade vreun fluid? (ulei/antigel)?
Turbina s-a verificat fizic? (pipait joc ax, integritate pale, examinat traseu intercooler.
Se mai face si o pornire a motorului cu busonul de umplere ulei scos, pentru a vedea daca e fum si in carter, si o pornire cu tubulatura turbo scoasa, pentru a se vedea daca stropeste ulei, si daca mai fumega motorul cand nu trage aerul prin turbo.
Valorile injectoarelor eram destul de rele 1, 7 cu cele de pe mașină, cu astea care le am cumpărat la pornire face urat, dar după ce se încălzește au valori ok +-0, 2
Turbina verificata, fumul miroase a motorina nearsa
Fum alb inseamna ca papa ulei.
Masina e veche, motorul dupa ce simptome zici ca are e muci.
Trebuie cel putin segmentat sau mai sigur set motor nou.
"Mecanicul" e amator daca nu gaseste solutie.