Welcome to the club.
Eu am un gunoi din 1999, motorul AFN (1.9 TDI, 110cp).
Am inceput constiincios, cu revizie: distributie, ulei, etc.
Incep sa ma folosesc de masina, in primele zile mi-a cedat garnitura de chiuloasa.
Inlocuit garnitura, motorul nu mai tragea cum trebuie, si a inceput distractia: trasa la punct de 3 ori, f##%t reglajele pompei in toate directiile, debitmetru, turbina. Pana la urma, erau injectoarele defecte. Dar VolksWagenul vietii degeaba are computer, ca nu apare eroare cand se arde ceva ELECTRONIC.
Am schimbat si injectoarele, si-a dat drumul oarecum, am reusit sa o alerg pana la 150km/h (penibil pentru puterea ei).
Nu m-a tinut 2 luni bucuria, ca s-a defectat pompa de injectie. Porneste la cheie de 30 de secunde, cand e calda, galopeaza si abia trage. Cand s-a facut frig afara, a inceput sa porneasca ok si sa traga "bine" (cam cat un matiz pus la punct). Dar ca sa fie caruta pana la capat, a cedat intinzatorul curelei de accesorii, si a spart 3 fulii, dintre care doua cu "ambreaj". Numai piesele au costat in jur de 700 de lei.
Momentan zace in curte langa Dacii, iar eu circul linistit cu Opelul din avatar, mai exact masina pe care trebuia sa o inlocuiasca Passatul.
Opelul e din 1993, motor 1.7 TD, o am din 2015 si pana acum, singurele interventii la motor au fost la circuitul de racire (furtun gaurit si termocupla defecta), si in toamna am dus-o la un meserias sa-i schimbe garniturile pompei de injectie, ca imi curgea motorina pe motor, pana pe asfalt.
Motoarele 1.9 TDI nu sunt deloc "cele mai bune", sunt chiar pline de bube, complicate inutil.
Un motor diesel performant si fiabil este 1.9 CDTI/JTD, conceput de italienii de la Fiat, prezent pe marcile Fiat, Alfa Romeo, Opel si Saab.
Probabil mai sunt si altele bune, dar nu le cunosc eu.
Scapa de Passat la pretul pietii, ca sunt inca destui creduli, care spun ca Volkswagen e o masina fiabila, care nu iti face probleme, bla bla bla.
Injectoru 5 normal hai ca esti de coma.Pai frate cand schimbi un injector schimbi pe toate nu hai schimb doara unu.Astea care is mai multe le schimbi toate odata.Toate bujiiiel de ex sau ce are asta diesel ma rog tot bujii is, sau toate cauciucurile, nu sta schimb pe fata la anul schimb pe spate .O masina care are ceva ani cand schimbi schimbi tot.Plavute de frana toate, arcurile toate, telescoapele toate, bratele alea toate. Daca schimbi tu dupa ureche sau cumperi o masina dupa ureche normal ca ajungi sa coste dublu cat face.Nu stiu daca ai schimbat tot cum spui.Ai schimbat suspensiile si pe spate? sau de aia ai uitat.Ai schimbat bujiile? Ai uitata si de astea naspa, deci la o masina de anul ala se schimba toate astea ce ai aratat tu plus ce am aratat eu.Inainte sa cumperi faci calculul cu schimbarea astora si vezi cam la ce pret te arunca. Dupa stii daca cumpepri sau nu,daca lasa ala la pret.Tu crezi daca iei una pe benzina la aia nu-i trebuie placute de frane,nu-i trebuie suspensii sau ce anume? Si la aia ai injectioare si la aia ai bujii motoarele sunt cam la fel si aia are turbo, daca are, e ca si cum ai spune gata numa iau pantofi deacu merg descult
Ce este bine din toata chestia asta e ca ai experienta acum, pe viitor stii ce sa faci, sau ar trebuie sa stii, depinde de tine.Acum daca tot ai bagat banii tine-o tu daca e buna.O masina poate sa functioneze si 100 de ani fara probleme.Chestia este de morala vai e veche, daca e veche ce, atat timp cat merge aia e.Altii merg cu toate rablele de acum o suta de ani si se si lauda alea antice, plus ca nici nu platesc nimic.
Un injector nu este ca o suspensie. Suspensia pica si dupa 2 luni daca mergi pe drum de tara. Un injector mai slab este ajutat de ceilalti, asa ca toate pica pe rand, dar nu de azi pe maine. Puteai sa spui si tu frumos ce ai de zis fara sa faci ironii. Nu e ca si cum eu trebuie sa ma nasc mester in mecanica. Crede-ma ca am invatat foarte mult de cand am masina, si pot sa spun ca in ultima parte din ce ai zis ai dreptate, nu o sa mai iau teapa niciodata. Ca un sfat, nu trebuie sa judecam oamenii niciodata orice ar fi, poate si eu mai scap cateodata, dar incerc sa fiu corect.
Chiar implinisem 20 de ani cand mi-am luat masina, din banii mei munciti. Masina am gasit-o intr-o parcare la Lidl, pretul era bomba... Pe atunci toate passaturile b5.5(in stare buna) sareau de 3300, asta frate era pusa cu 2750, si am scos-o la 2550. Oricum, masina nu este o investitie, cine vrea investitie, sa isi faca firma de taxi
Frate nu am spus nimci de rau, nici nu rad de tine, nici ironic nu-s, doar mai bag un maimutoi din asta care rade sa ne mai destindem nitel.Normal ca ai luat masina cu bani munciti, daca ii furai aveai masina noua stai linistit.Eu am spus de injectoare alea se schimba chiar des bune dupa anumiti ani, asa este bine, deci la masina ta la anii aia sigur trenuiau toate schimbate.Stiu f bine ce zic.Deci stai linistit ca nu rad de nimeni.
Ai luat masina de capul tau?
Nu ai luat pe nimeni sa o verifice?
Bine, pe faza de injectoare zicem, ca pica subit, si dupa ce pica unul, incep sa pice si celelalte treptat, dar totusi iti dai seama cand turbina e pe duca, iti dai seama cand ai batai la brate, cand suspensia e praf, cand nu ai discuri bune, cand ai probleme la ambreaj, distributia aia oricum trebuie sa o faci.
Acum ca ziceai ca vrei sa o vinzi? Serios, dupa ce ai bagat atatia bani, chiar vrei sa o dai in pierdere si sa iei alta si sa risti sa o iei de la capat cu investitiile?
Acum desigur, depinde ce piese ai pus si tu, daca ai pus brate d-alea la 700 lei kit-ul astepta-te sa pice in 10-20. 000km.
Eu zic ca ai bagat destui de multi bani, nu prea ar trebui sa-ti mai pice multe lucruri, poate doar axul cu came ca si ala pica intre 200.000-300.000km daca nu o a fost schimbat.
Acum sunt banii tai, e alegerea ta, dar gandeste-te bine.
Si inca ceva, cand iti cumperi o masina, incearca sa iei pe cineva sa o verifice daca tu nu ai idee.
Ai dreptate. Nu vreau sa mai trec prin asta inca o data... Plus ca la inmatriculare se sta luni intregi acum... Schimb toate injectoarele si asta e. Bratele daca nu ma insel sunt trw, discurile si placutele delphi(naspa dar na), suspensiile au fost 190 lei bucata pe fata, 120 bucata pe spate, nu retin marca, distributia habar n-am, si mi-a mai schimbat si niste ambreiaje pe la ventilatorul ala in fata, si inca o curea de 150 de lei, etc. Masina arata foarte bine interior exterior, are piele alcantara si mahon, pachet crom exterior, pilot, etc, de asta am si luat-o ca e faina si dotata.
Asa poate va mai invatati minte sa mai cumparati toate vechiturile, din cimitirul de masini al europei.
Sunt vechi da sunt mai fiabile decat una noua, asta spun toti
in realitate uite exemplu...
Mai bine cumparai un logan nou cel mai ieftin si stiai ca e nou si 20 de ani te tinea masina dar... aaaa loganul nu e de fite!
Asta cu fiabilitatea, o zic doar fanii Volkswagen. Aia n-au habar de masini.
Eu cumpar gunoaie vechi, pentru confort, si pret mic. In regimul in care folosesc eu masinile, nu ma deranjeaza ca e veche.
Sa stii ca e un detaliu foarte anti-stres, sa ai in parcare un gunoi de cateva sute de euro. Poa' sa intre oricare in el, iesi in castig, cu asigurarea.
Pe cand daca ai masina noua, te zgarie pe creier ideea ca trebuie sa o revopsesti, sau sa schimbi o bara, din cauza altuia.
Daca ai o masina veche si esti multuit de ea, nu are rost sa renunti la ea, dar in 2018 cand Romania e plina de samsari auto si BOMBE pe roti, eu nu as cumpara cv sh decat direct de la proprietar iar acesta sa fi fost primul, in rest mai bine o dacie noua decat, ulterior sa bag banii in ea si tot sa nu mearga bine, lucru vechi il carpesti si se rupe iar cand se uzeaza se uzeaza toate alea si apoi pica pe rand
Sa inteleg ca daca tu ai avea acum 10k euro, ti-ai lua logan?
Da as cumpara noul logan, si as sta linistit 20-30 de ani
Nu stiu cine tine o masina 30 de ani. Eu nu cred ca o tin mai mult de 5 ani(nu se stie ce se intampla, dar asta cred).
Eu momentan nu am masina (nu ma pasioneaza si nici nu am nevoie)
daca as avea nevoie de o masina sa ma trambalez cu ea as tine-o si 50 de ani daca ar functiona, atata timp cat m-ar duce din punctul A in punctul B as fi multumit de ea
Ce logan nou gasesti tu cu 2500euro cat a avut omul sa cheltuie?
Cand va aud cu vorba asta... pai mi-s satul, ma! Atat avea bugetul, 2500-3000, logic ca si-a luat una sh. Masinile sh implica riscuri. Te duce mult si bine schimbandu-i doar ce trebuie schimbat la o masina, sau iti pica tot in jumate de an. Depinde de noroc.
Buna, daca as fi in locul tau eu nu m-as mai gandi asa mult si as da-o. De ce? Pentru ca bagi mai multi bani intr-o masina care are un an de fabricatie mai vechi decat cele din 2010-2018.Nu zic poate exista sanse sa prinzi si masina din 2012 praf(turbina cedeaza, schimbi pompa de injectie, injectoarele, ambreajul care a fost uzat...etc), dar asta se cam intampla rar.
Bun ideea e ca o masina nu trebuie sa depaseasca 7 ani vechime si cand te duci sa achizitionezi o masina ori iti iei tatal tau cu tine(Asta in caz daca se pricepe la masini) ori iei un mecanic cu tine care iti spune da sau nu.
Parerea mea vinde o daca se mai poate pentru ca nu se stie daca ti-o mai ia careva si poate ai ghinionul ca nici la un servis sau la un mecanic sa nu ti o ia(asa a patit un coleg de al meu si a avut o masina din 2005, un golf si a bagat bani in ea de a schimbat aproape tot la motor si nimeri nu i-a cumparat-o si ia luat-o pana la urma un mecanic care i-a dat 2500€ si dupa 2 zile il suna si ii spune ca isi vrea bani inapoi ca nu mai este bună si ca la motor e prof).
Deci concluzia este vinde-o, multumeste daca scoti ceva dupa ea si strangeti bani sau fa imprumut la cetelem si ia-ti o masina cu un an mai bun.