Pai logic ar fi ca este mancat filetul din chiuloasa. Singura rezolvare este sa faci un alt filet si sa gasesti o bujie de aceeai lungime dar cu filet mai mare. ATENTIE MARE. Orice ai face, sa nu pui bujie cu filetul mai LUNG decat cea originala. Risti sa spargi pistonul si/sau sa indoi biela. Grija mare.Se poate repara relativ usor, si se poate strica mai rau relativ usor, deci grija mare pe cine lasi sa faca reparatia.
Trebuie sa mergi la un strungar, sa-ti faca o reductie (asa se numeste procedeul).
Nu m-am uitat niciodata cum se face, dar in principiu, largeste gaura si mai tare, baga un adaos de material in gaura, apoi face filet nou in acel material. Se intampla si la masini chestia asta, nu e foarte grav, dar iti trebuie un meserias.
Eu la Mobra am stricat vreo 3 chiuloase, scotand bujia prea des. Pe la urma, ma invatasem, si ca sa nu mai scot bujia, scoteam evacuarea cand se ineca, invarteam usor motorul pana cand se dadea pistonul in jos, aprindeam o bricheta cu flacara lunga, bagam flacara in cilindru, pufnea benzina si se 'dezineca'.
Am avut si eu acceasi problema, doar ca eu am avut inca un motor de rezerva...
Cel mai bine ar fi sa schimbi chiulasa, asa ai scapat de problema, sau poti face o reductie (un adaptor), pentru aceeasi bujie, dar e cam complicat si nu o reuseste orice, cel mai bine schimbi chiulasa, ar trebui sa scapi cu 100 de lei.
Exista kituri de reparatie pentru filetul din chiuloasa.
Trebuie sa o faca un specialist deoarece nu este loc de greseala.