Depinde cum se simte masina. Daca motorul inca raspunde la acceleratie, la turatia la care o tii, atunci poate fi ok.
Dar ideal este sa conduci in asa fel incat acceleratia sa fie apasata putin, dar efectul acesteia sa se simta cat mai mult.
La benzinare poti avea consum mic si cu demaraje mai "in forta", cu conditia sa simti masina, si sa folosesti treptele mari de viteza cand mergi constant. De exemplu, pleci de la semafor mai "apasat", schimbi la 3500rpm, ajungi la 60-70km/h, apoi o bagi in treapta a 4-a si o tii in frana de motor/accelerezi cate putin, in functie de trafic. In felul asta scoti consum mai mic decat daca ai schimba la 1500rpm, si ai chinui motorul sa demareze de acolo. Asta e valabil la motoarele pe benzina cu injectie multipunct; la diesel sau benzina cu carburator, sunt alte 'planuri' pentru consum mic.
La "benzinar" incearca sa schimb pe la 2200-2500. In ritmul asta iti bati joc de masina si daca are catalizator, o sa trebuiasca sa il schimbi.
Numai la diesel schimbi la 1800.
Consumul ti-l da si stilul de condus; daca accelerezi rapid ca apoi sa franezi scurt dupa 100m, sa nu te mai mire.
In treapta 5, la 2000 rpm ar trebui sa ai undeva in ~90kmh (+/-10).
Daca mergi de multa vreme asa, fa-ti timp si curata-i tobele (mergi la 4000rpm constant 7-8-10km).
Sunt un simplu sofer, nu mecanic si sfatul este dat din experienta.
E un consum normal pe un astfel de model. Eu am consum un pic mai mare la 1.5 Focus ecoboost 150 cai cumparat anul trecut (si schimb perfect), deci euro 6 (scazand diferenta dintre generatiile de motoare eu consider ca ai un consum corect)