Deci cum ti-a spus si cineva pe aici schimba bujiile.Cineva spune ca masinile diesel nau bujii, poate ca nau bujii ca si cele pe benzina dar au ceva asemanator.Nu stiu cum le spune in romana in engleza le zice GLOWPLUG.Fiecare cilindru are o chestie de asta, deci poti sa le verifici sa vezi care nu-i buna, sau le poti schimba pe toate.Ca sa verifici cauta pe Youtube -how to check glowplug bla bla siti arata video, dar cauta in limba engleza.
Nu sunt absolut deloc asemanatoare si nu fac acelasi lucru. Denumirea de bujii incandescente este una nefericita, ele sunt niste rezistente electrice menite sa incalzeasca motorina pentru a putea avea loc aprinderea motorului (daca motorina e rece, nu se aprinde in cilindrii indiferent de compresie). Bujiile incandescente inceteaza sa functioneze dupa ce motorul a pornit, spre deosebire de bujii care dau scantee in permanenta si contribuie la arderea corecta a benzinei. Sunt doua lucruri total diferite.
Avand in vedere ca odata motorul pornit rolul bujiilor incandescente s-a terminat, nu pot fi de vina pentru simptomele descrise mai sus.
Ba eu cred ca pot sa fie de vina pentru simptomele descrise mai sus avand in vedere ca in cazul in care ar fi defecte calculatoru masinii ar sesiza acest lucru si de acolo probleme.Cauta pe Youtube si o sa vezi ca atunci cand aceste asazise bujii is defecte apar probleme, adica check engine si mai stiu eu ce alte probleme.Chiar daca rolu lor este de scurta durata calc odata ce tia sesizat o defectiune ea se afla acolo in memoria calc si check engine on aia e problema, cu ala on nu treci inspectia tehnica. Iara bujia asta nu incalzeste motorina ci incalzeste aerul.Motorina este pulverizata de abia la sf compresiei, sau mai bine spus cand compresia este la maxim, astfel ca aerul compresat atinge temp f mari, atunci injectoarele pulverizeaza motorina care in contact cu arul f fierbinte ia foc.In sf asta e alta poveste, dar bujia aia asta face incalzeste aerul care intra in cilindru pentru al aduce mai rapid la temp mari, deci este un fel de ajutor.Cand c alc masinii vede ca una din aceste bujii nu mai lucreaza iti arata ca ai o problema, dupa cum explica omu asta si zice masina ca e de la bujia aia si se si aprinde lumina la bord. Daca la bord ti se aprinde un bec sa luam un ex ca nu ai aer in roata nu stiu care pai aia e problema nu e altceva, mai ales daca piesa respectiva are sau este conectata cu cabluri electrice.
Deja ai primit cateva raspunsuri destul de paralele cu problema, nu are rost sa dezvolt.
Eu zic ca cel mai bine ar fi sa mergi sa efectuezi o diagnoza la cineva care se pricepe cel putin asa stii de unde sa pleci.
Nu te poti astepta sa-ti spunem noi exact de unde e problema.
Din ce spui tu intra in limp mode. Exista multe posibilitati, iar daca stai sa verifici fiecare posibilitate fara sa consulti un specialist, vei iesi mult mai scump decat daca ai apela la unul de la bun inceput.
Deci curaj, si efectueaza o diagnoza, la un service e undeva pana la 100 de lei, iar daca mergi la un mecanic poti scapa si sub 50 de lei, eu zic ca este un inceput bun.
Mult succes, si sa ai parte de asfalt uscat.
,,Engine fault workshop"= Motor de atelier defect! Cine te-a pus sa apesi pe acceleratie pana sa gonesti cu masina pana la viteza de 120-130? Strici masina, nu ai voie pentru ca au limitator de viteza!
M-as gandi la injectoare. Baga niste aditivi in motorina si forjeaz-o putin
Am patit ceva similar ( golf din 2000, 2.0 benzina). Fix asa facea, se ineca, mergea in suturi parca. Am schimbat bujiile, cablurile (fisele) si bobina de inductie. Asa mi-a zis un prieten mecanic, nu ca m-as pricepe eu. De atunci merge brici.
Dieselul nu are bujii.
Multumesc, nu stiam. Cum am scris, nu ma pricep. Am vrut doar sa-l ajut pe om.
Nu are cum sa fie de la incandescente, pentru ca imi statea martorul aprins de la inceput, mie mi se aprinde martorul cand ajung la 120-130 km la h, cel mai probabil sunt mai multi senzori conectati la acelasi martor. Am vorbit cu un mecanic, si la prima parere a spus ca ar putea fi doua cauze : Furtunul de sub masina ce face conectarea turbinei la motor este crapat sau putin rupt si scapa aer, sau poate fi de la debimetru (nu stau sa explic acum ce este debimetrul). O sa o duc la reprezentanta la volkswagen pana la urma, cred. Multumesc oricum pentru raspunsuri.
Pentru toti cei care ma intreaba daca am rezolvat problema (imi pare rau nu am mai intrat de ani de zile pe TPU) raspunsul este da, am rezolvat-o cu o reconditionare a turbinei, oricum nu recomand de loc motoarele de 2.0 tdi 140 de cai de pe passat b6, sunt cele mai problematice
Sarbu_Bogdan_Paul_ întreabă: