Ti-a "luat-o pe ulei", cum se zice.
Si da, e din cauza turbinei.
Turbina e conectata la sistemul de ungere al motorului, pentru ca are un rulment fluid, mai exact, axul turbinei e invelit intr-o pelicula (jet) de ulei adus din motor, pentru a se putea invarti cu acea turatie. Cand turbina capata uzura, scapa uleiul pe langa ax, ajunge in partea de compresor, unde e bagat deodata cu aerul, sub presiune, in motor, si reactioneaza ca un amestec de aer si motorina. De aia nu o poti opri din cheie, ca uleiul intra in continuare, si e nevoie de oprire mecanica, adica o bagi in ultima treapta de viteza pe loc, tii frana apasata si eliberezi ambreajul.
Chestia asta se intampla in special la masinile infundate (conduse mult la turatie mica), cand le scoti la un drum lung si incepi sa o calci.
Da, are computer de bord.
David24876 întreabă:
led889 întreabă: