| kaedeee58 a întrebat:

Salut TPU, aș vrea și eu o părere despre prima mașină fiind o Honda Civic EJ9 din 1996 cu motor de 1.4i pe benzina

Băiatu mi-a zis ca trebuie reparată bara din față și vopsită(o are prinsa cu bride)

Are 300k kilometrii pe ea și cică nu mănâncă mult ulei

Acum nu știu sa o iau sau nu... dați mi o părere va rog!

https://m.olx.ro/d/oferta/honda-civic-ej9-1-4i-IDiU1b1.h tml

2 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

2500 euro pe o roaba din 1996, cu 1.4?
Nu o recomand, pentru ca:
1. e scumpa
2. e model cu problema mare cu rugina
3. are poze pe intuneric si de la etajul 4, deci la fata locului vei face cunostinta cu 40 de defecte estetice la care nu te asteptai
4. zice ca e "suflata" pe dedesubt, deci e cu buleala inclusa
5. zice ca a schimbat aripile si totusi are rugina (alta dovada de buleala)
6. masina aia, daca arata ok momentan, in 2 ani sigur nu mai trece ITP-urile
7. e veche in draci
8. majoritatea celor care au vrut Honda, nu mai vor. Au gasit doar coji la vanzare, sau daca totusi au avut, au stat mai mult desfacute decat pe strada.

La 2500 euro iei un Astra H cu Z19DTH si ai putere mult mai mare + fiabilitate de vreo 10x. Si piese mai ieftine, si siguranta, etc.

JDM-urile nu sunt pentru Romania.

| Konkistador a răspuns:

Băi, tata, dacă Honda aia Civic EJ9 din '96 te face cu ochiul, hai să-ți spun pe șleau, e o mașină legendară, dar să n-o iei cu capul în nori, că are și bube la vârsta asta.

Pro: Motorul 1.4 e simplu, fiabil, și relativ economic dacă-l întreții cum trebuie. Plus, Civic-ul ăsta e ușor, distractiv de condus și are piese ieftine. Și dacă ești băiat descurcăreț, bara prinsă cu bride o rezolvi la un meseriaș cu două beri și un spray de vopsea.

Contra: La 300k kilometri, orice poveste cu „nu mănâncă mult ulei" trebuie verificată, că poate îți servește poezie. Verifică să nu scoată fum albastru sau să facă figuri pe compresie. Și vezi cum stă cu rugina, mai ales pe praguri, aripi și șasiu, că la Civic-urile bătrâne asta e boală grea.