Nu are absolut nimic, acum răcește în permanență. Doar iarna îți creează dificultăți, că durează mai mult până se încălzește și atunci chiar ai nevoie. Dar dacă nu mergi cu ea iarna...n-ai treabă.
Nu e bine sa circuli fara termostat, sta motorul prea cald, si creste consumul + uzura interna.
Daca ai rezolvat problema eliminand termostatul, inseamna ca cel vechi era defect. Cumpara unul nou, ar trebui sa nu mai ai probleme.
Termostatul vechi il poti proba in casa, pe aragaz: il pui intr-o oala cu apa, pe foc, iar inainte de a incepe apa sa fiarba, ar trebui ca termostatul sa se deschida.
Cum stii daca e blocat termostatul? daca nu se deschide cand aproape fierte e dus?
Da. Scrie pe el la ce temperatura ar trebui sa deschida. Daca apa deja da in clocot si el nu e deschis, inseamna ca-i defect.
In apa se mai pune si un termometru, dar cine mai face asa ceva in ziua de azi. cand un termostat costa cativa euro!
Abia acum am vazut ca am gresit in primul post: sta motorul prea rece, nu prea cald.
In Romania, clientii fac orice doar sa scape de lista de cumparaturi. Degeaba le explicam uneori ca oricum sunt piese care se schimba din cand in cand.
Am ajuns sa facem fise pentru masini dupa 2000, din fise de Dacie. Pe aceeasi masina, a adus o singura bujie de schimb, s-o punem unde ar fi mai necesar...
Avem totusi si clienti simpatici, cum e un mosulica ce tine foarte grijuliu un Fiat Brava. Toamna trecuta, a venit la noi cu masina sa i-o antifonam, iar masina era impecabila, izolatia originala de fabrica + vopseaua de pe ea erau impecabile
Trist ce-mi spui sa nu fii in stare sa cumperi un set de 4 bujii, un set de fise, ce saracie lucie. Asta-i motivul pentru care nu ma mai intorc niciodata in Romania, nici macar in vacanta! Cat despre proprietarul fiatului, o incantare!
Si eu inca stau in spatele unui mecanic bun, nu stie el tehnologiile mai noi, dar pe vremea Daciilor era cel mai bun (si mai scump) din zona. Nu vreau sa-mi imaginez ce e la garajele carpacilor, care se lasa de meserie pe capete, ca au disparut Daciile si altceva nu primesc pe mana...
Nu mai zic, ca eu m-am facut tinichigiu-vopsitor, dupa ce am constatat ca nu am unde sa-mi vopsesc decent o masina.
Clienteala e obisnuita cu vopsea Emaur (de pe vremea Daciei 1300), data 'coaja de portocala', pe masini care inca ar putea fi bune, din 90-2000.
Mie mi-e bine momentan cu ciobania asta, ca sunt incepator si nu mi-ar trebui pretentii din partea clientului, dar mi-ar surade ideea sa lucrez si pe afara, am vazut ca multi mecanici/tinichigii auto au plecat in Germania si si-au deschid propriile service-uri acolo.
Nu dau sfaturi, pune-te bine la punct cu distributiile, stii cum este Vrum, stii distributii, esti mecanic! Nu stii esti holoangar! Si eu am inceput cu Daciile, Lazile, Skodele, apoi dupa 90 au aparut vw, opel, ford, japoneze benzinare si diesel. A fost mai greu ca orice inceput, nu erau manuale, dar am inceput sa ies afara prin 92(dupa masini) si mi-am adus tot ce aveam nevoie si scule(de tinichigerie)si manuale.Prima masina ce am adus-o a fost o Mazda 626, 2.0 din 90 cu vreo 60.000 de km la bord, la 1200 de marci, usor lovita dreapta, fata, am facut-o si am luat bani pe ea cam cat pentru un apartament.Dar cum iti spuneam, distributii sa stii ca in rest ii surubareala. Despre mecanicii depasiti de saltul tehnologiei isi merita soarta ca nu s-au updatat, pas cu pas. Eu am terminat scoala profesionala de mecanici auto in 1978! Doamne dar cum s-au dus anii!
Eu pe mecanica nu prea vreau sa avansez, mai mult decat sa stiu ce-i cu masinile mele, si ceva intretinere, din care se castiga binisor si constant (ulei, filtre, placute). Daca o sa ajung la nivelul de a schimba kit-uri ambreaj, distributie, cu atat mai bine, deja am ceva habar, dar totusi prefer sa ramana un hobby mecanica, altfel mi se pare grea, fata de tinichigerie.
As avansa mai mult pe tinichigerie, vopsitorie si detailing, sunt mai bine platite, si dupa parerea mea se merge la sigur, fata de mecanica, unde o lucrare aparent banala poate dura cateva zile.
De bisnitareala m-am cam lasat, ca nu prea se mai cumpara masinile sub 2000e, accesibile mie, iar pentru ceva mai scump inca nu am conditii.
Acuma ca e vara e OK, (se raceste putin mai repede motorul) dar pana in toamna inlocuieste-l. Fara termostat, cand e rece afara, motorul se incalzeste mai greu (creste uzura si consumul). Ar trebuie sa aerisesti instalatia de racire.
Ti-am raspuns si la intrebarea precedanta, schimba-i termostatul, ti-am scris ca merge si de la modelul zxr-600, nici nu se merita sa-ti pierzi timpul pe site-ul asta!