In reprezentanta poti intreba, daca mai au mecanicii vechi, care au prins daciile. La mecanicii tineri, nu te du cu Dacia, nici s-o porneasca nu stiu. Mai degraba iti repara Dacia un mecanic de motociclete, ca e obisnuit cu aprinderea mai primitiva, si carburatoarele.
La motorul de Dacie rar se umbla la distributie, fiind pe lant, in fata are o singura curea, care merge la alternator si pompa de apa, role nu are. Schimbi cureaua cand o vezi imbatranita. Se mai schimba pompa de apa, atunci cand incepe sa faca galagie. Eu am schimbat-o o singura data, la 1300, cand a mers tata ~300km doar cu apa, fara antigel. De atunci pun doar amestec apa/antigel la -20 de grade, si nu a mai cedat nici o pompa de apa, la nici una din Daciile mele.
Ambreaj am schimbat anul asta, tot la 1.4, e kit ambreaj de 180mm, am gasit pe un grup de pe Facebook pe cineva care vindea placa de presiune + disc cu 150 de lei, originale de uzina (in magazine nu se mai gasesc), si am cumparat rulmentul din magazin, facut de firma Brecknet. Nu stiu cat am parcurs de atunci, probabil vreo 3000km, si merge foarte ok.
Chedere nu se mai gasesc noi, doar prin anunturi private, in cantitati mici. Faruri probabil vei gasi, dar nu precum cele originale, ci alte firme importatoare/producatoare. Si stopuri gasesti, dar in mare parte de firme SRL.
Centuri de siguranta nu stiu, sunt destul de universale, poate gasesti noi. Bloc de lumini se gaseste dar poate nu din prima, sunt pe 'terminate' si alea.
Vezi ce gasesti pe site-ul asta, cam asta e oferta si in magazine www.bestautovest.ro
Eu am un mecanic mai in varsta pentru daciile mele, ma mai ocup si personal, si pot spune ca Daciile sunt cu totul alt film, fata de masini. Un mecanic bun la Golf 4 si Logan, cum am mai zis, s-ar putea sa nu poata sa bage macar in hala, o Dacie 1310. De reparat slabe sanse, mai ales ca la motoarele de 1300 si 1310 e 40% reparatie, restul reglaje si adaptari, pe care nu le invata ei la training-urile despre noile filtre reducatoare de emisii si injectii common rail.
Stiu ca pentru modeelele astea nu s au fabricat decat piese Aftermarket, dar chederele de ce nu se mai gasesc?
Piesele sunt facute de firme fara legaturi cu dacia si care inca fabrica pise datorita cererii.Ambreiajul se gaseste Valeo l am comandat eu astazi.
Chedere nu se mai gasesc pentru ca sunt la fel pentru toate modelele (1100, 1300,1310), si s-au gandit ca ar fi dragut sa ne lase fara.
Oricum, multe piese s-au epuizat din cauza 'restauratorilor' cu 1300, care s-au trezit peste noapte ca n-ar fi rau sa cumpere cate o Dacie din '72, uitata de lume, s-o sudeze, s-o umple de piese la 2 lei, si sa zica ca e masina de epoca, valoroasa. Asa s-au golit magazinele de mochetele noi, chedere geamuri si usi, praguri, lonjeroane, semi aripi, oale si altele.
Si printre 'restauratorii' astia, mai sunt si o groaza de samsari, care au mers la magazinele de cartier, si au cumparat toate reperele astea mai greu de gasit, ca mai apoi sa le puna pe internet cu preturi aberante.
Niste cleme pentru ornamentul capotei de la 1300, au ajuns pe net cu 10 lei/bucata, iar din fabrica, Daciile alea aveau 8 astfel de cleme. Nu mai zic, ca respectivul le cumparase de pe Unix, si daduse in jur de 0.50 lei/bucata.
Daca ai ghinionul sa ai nevoie de piese care sunt compatibile si cu Dacia 1300, ai de platit preturi imense, din cauza 'barosanilor' care vad in Dacia 1300 niste masini de epoca, de lux, cu valoare colectibila inimaginabila. De aia avem in tara vreo 1000 de Dacii 1300 restaurate, si inca vreo 10.000 in circulatie, ca sunt a dracu' de rare...
Piesele auto trebuie asigurate macar 10 ani de la oprirea productiei, si daca cererea este mare se pot produce si dupa acesti 10 ani.Zic bine nu?
Da, dar in cazul de fata, fosta uzina Dacia, produce in prezent tehnologie Renault... Desi, s-au folosit de platforma de Renault 12 (Dacia 1300), pana in 2004 la berline, si 2006 la autoutilitare (papuc). Deci, pana in 2024 (ca eu stiam de 20 de ani, totusi), cred ca era normal sa gasim piese originale pentru Daciile CN4 (zambet). Tu ai CN3, foarte apropiat de CN2 ca piese, care ar fi trebuit sa beneficieze de piese originale pana prin 2018, dupa mintea mea.
Dar eu imi aduc aminte ca de prin 2009, cand am inceput sa ma chinui cu franele de la 1300, puneam piese ASAM, nu gaseam nicaieri de uzina. Iar cilindri de frana, etrierii si furtunasele pe fata, sunt identice la 1300, cu Dacia ta, din 1995, daca e berlina. Break-urile si CN-urile mai apropiate de 2000, au tamburii mai mari pe spate, dar banuiesc ca nici pentru alea n-am gasi piese originale Dacia.
Eu mai un Cielo si tata are un matiz, iesite din fabricatie in 2007 respectiv 2008, tinand cont ca circula vreo 300.000 in Ro ale vor mai avea piese peste 2-3 ani?
Nu stiu... Daewoo s-a cam transformat acum in Chevrolet, era grup General Motors de mult, deci nu tine doar de o fabrica in Romania, cum e in cazul Daciei. Nu cred ca o sa fie probleme cu piesele, mai ales cu Matiz, care s-a produs si sub numele Spark, multa vreme.
Daca la Astra F inca gasesc piese (ce-i drept nu am cautat neaparat originale), si nu se mai fabrica de prin 1998, nu cred ca vor fi probleme cu Daewoo, fiind din acelasi grup.
Eu vreau sa mai umblu cu Cielo cel putin 10 ani, dupa care ii fac stocuri de piese, asta doar in caz de nevoie.Insa ma intreb cat vor mai circula daciile vechi. Sper ca mai mult de 10 ani de acum in colo
Eu la 1310, de fiecare data cand prelungest ITP-ul, zic "asta e ultimul". Dar numai anul asta, cate i-am facut, probabil o sa mai trag de ea inca 3-4 ani. Daca o las eu, oricum nu inseamna ca o scot din circulatie, ca mi-o cere taica-miu de mult. La tabla sunt in aceeasi situatie ca si tine, se tine extrem de bine. E mai veche si am totusi de sudat cate ceva, cand o sa o vopsesc, dar lonjeroane, pedalier, aripi... Toate sunt foarte bune.
Cealalta, 1300-le, imi inghite bani incet si sigur, nu circul cu ea, dar sincer nici nu-mi prea doresc. Mi-e mai bine asa, cu ea in garaj. Cand ajung la un nivel care sa ma multumeasca, o sa-i fac ITP si asigurare pe vreo 6 luni, sa o plimb, dar in rest, imi doresc sa o conserv, mai mult decat sa 'ma bucur de ea'.
Daca era un Mercedes W123 sau W124, circulam doar cu ea, dar fiind Dacie, n-am chef sa ii fac revizii la 5000km, sau sa mi-o indoaie vreunu in trafic, si sa primesc bani de inghetata, pe o masina in care a intrat 'ceva' buget.
Eu am reparat un prag care ruginise din cauza unei lovituri, dar in rest nu am rugina. Vreau sa o repar ca sa I o dau lui taicamiu sa umble cu ea, el are matiz si daca tot e aglomeratie in oras sa mi dea mie matizul sa ma duc la munca cu el si dacia sa ramana la el.
E naspa sa umblu cu Cielo prin oras, dat fiind dimiensiunile.Asa iau matizul si cu cielo ma duc prin afara.iar dacia o ia taicamiu
Alaanonim2k20 întreabă: