Motorul diesel dezvolta putere mare (cuplu), la turatie joasa. 900rot/minut, cam cat are relantiul, sunt suficiente pentru a pune masina in miscare, la majoritatea diesel-urilor.
La motoarele pe benzina, treaba e mai altfel. La relanti, motorul nu suporta o sarcina prea mare, de aia trebuie ajutat din acceleratie, ca sa puna masina in miscare. Daca ai rabdare, insa, masinile de acum au computer la motor, care le ajusteaza alimentarea, ca sa nu se opreasca motorul. Mai exact, daca ridici ambreajul usor, iar motorul da de greu, computerul il accelereaza putin, in locul tau. Daca ridici ambreajul prea repede, nu mai apuca sa faca asta, si se opreste.
Tot datorita cuplului mai mic la benzina, la deal trebuie sa fii mai atent cu un motor pe benzina, urca mult mai greu decat unul diesel. Daca ai de facut plecarea din rampa, trebuie sa accelerezi mult mai mult, decat la diesel. Accelerezi pana pleaca masina, iar cu ambreajul stai mai mult pe loc, pana vezi ca se pune in miscare fara sa tremure motorul.
Insa, daca inveti sa conduci pe masina cu motor 'benzinar', inveti mult mai bine decat cu un diesel. Motorul diesel merge singur, pe cand cel pe benzina te lasa sa-l conduci tu, e mult mai flexibil, iar in trafic, e mult mai viu, cand accelerezi prinde viteza mult mai repede decat unul diesel, care raspunde cu greu la accelerare, mai ales daca vrei un demaraj foarte rapid.
Dieselul e 'mort' pana il aduci la o turatie convenabila (2500-3500), cel pe benzina, cu pedala apasata mai tare, incepe sa traga de la relanti, si se tureaza mult mai repede.
Nu este mai greu man
Nu stiu cum te-a invatat pe tine instructorul doar cand pornesti nu lasi dintr-o data ambreiajul. Doar atunci iti moare motorul. Lasi incet ambreiajul si accelerezi dupa ureche. Cand vezi ca moare motoru accelerezi mai mult.
Dupa ureche e tot si la Diesel si la Benzina.
Benzinarele sunt mai pretentioase nu prea poti sa pleci din ambreiaj cu benzina trebuie sa o ajuti mereu cu acceleratia.
anonim_4396 întreabă: