Eu cred ca ai auzit destul de gresit.Motorul pe benzina are viata la jumate cat unul diesel, adica este invers de cum ai auzit tu.Nu stiu de unde ai auzit dar cand auzi ceva este bine sa si verifici undeva de la o sursa ceva mai de incredere si sa retii ce este adevarat. Turbu se strica indiferent cai diesel sau benzina, aia n-are a face cu motoru. Turbo este situat la evacuare, deci nu vad ce sar strica mai repede, de obicei se duc semeringurile de la axu turbo si de acolo curge ulei, sau daca nu schimbi uleiul la motor cand trebuie uleiul devine f subtire se arde mai mult decat normal si atunci se poate acumula funingine sau cum se numeste si aia se lipeste de turbina si iar probleme se infunda cum zic unia.Dar o masina intretinuta normal la turbina se poate duce semeringu ala nu mai tine de tine.Restu cu fiabilitatea si durata de viata citete si tu pe wikipedia si vezi ce scrie acolo ca un diesel engine are durata dubla fata de un motor pe benzina.Ca unia zic multe e pentru ca folosesc probabil masini din astea fiare vechi sa le zicem asa, deci nu mai incercati sa faceti comparatii total aiurea.Cum poti sa compari dpua msini follsite eu nu vad logica. Daca e sa compari 2 masini le compari noi, le conduci la fel, le intretii la fel si dupa ceva ani poti sa spui da frate uite aia pica mai repede, ailanta e mai buna si etc.Pai ce faci te duci cumperi un fier vechi omorat de cine stie cine si il compari cu ce anume? Poate nimeresti una bine intretinuta nai probleme, dar altul nimereste aceiasi masina praf si normal o sa zica ca masina aia nu-i buna cade turbo cade injectoarele bla bla.Astea sunt povesti.CE sa alegi? Alege ce-ti place tie, iar daca se nimereste sa fie o masina bine intretinuta esti norocos daca nu aia e iti maninca zilele .mie personal imi plac msinile cu motor pe benzina.Acum ca astea pe benzina mai vechi consuma da este adevarat, dar daca poti lua una mai sus de 2012 va consuma cat una diesel, dar la putere si restul este superioara unui diesel.Depinde si ce bani ai.O masina buna este una stiu si eu 2014 in sus.
1.9 este un tractoras.
Zgomot vibratii si fum.
Intreaba-te de ce la WRC sau la formula 1 nu vezi masini diesel, in schimb in agricultura vezi doar diesel?
1.6 consuma mai mult iarna, nu glumesc. daca tot iti iei sa fie caroserie scurta. Faza cu stricatul, depinde de cati km are. cati proprietari si cum s-a umblat cu masina aia, s-a schimbat la timp uleiul in motor sau nu, injectoarele la diesel trebuie curatate si mai merg.
Diesel piese scumpe se strica mai rar.
Benzina piese la jumate pretu cad mai des.
Daca sti ca vei rula mai mult extern avand locuita mai departe de 20 km. e super diesel atunci.
La diesel ai sansa sa gasesti cu motoare obosite. iar la benzina sansa sa fie cu motoru uzat si sa vezi consum de ulei 1 litru 1000 km. eu n.as mai risca cu inca un benzinar de la VAG si as cauta diesel in mintile lui.