Motorul pe benzina cere intretinere mai des si la mecanici mai buni.
Dieselul are defectiuni rare si scumpe, dar pe care ti le rezolva cam orice dorel, cu conditia sa puna diagnosticul corect.
Personal posed 1.9 CDTI 16V (ala de 150cp), si sunt foarte multumit. Trebuie urmarite punctele lui mai sensibile (DPF si galerie), dar la condusul meu + reviziile ca la carte, am facut 2 ani fara absolut nici o defectiune. Mai adaug ca trage de presezi BMW-uri cu el, lejer.
Daca ar fi vorba de benzinara, as alege intre 1.4 si 1.6, sunt decente ambele, dar cum spuneam, trebuie un mecanic care stie sa masoare o compresie, sa recomande un ulei si sa asculte un motor. Nu intri la orice schimbator de piese, ca si cu un diesel.
Vezi ca Romeo bate campii, motorul de la Isuzu e modernizat constant in colaborare cu Opel, nu este blocul vechi, din anii 90. Am avut si Opel 1.7 TD, era foarte reusit. Dar e mai bun 1.9 de la Fiat. Cu toate astea, generatia urmatoare (Astra J) a renuntat la 1.9 de la Fiat, in favoarea lui 2.0 CDTI (tot Fiat), care are probleme mari de fiabilitate, 1.7 CDTI modernizat fiind superior acestuia.
Motoarele de 1, 7 litri diesel au fost înlocuite de motoarele Fiat 1, 9 diesel deoarece sunt motoare japoneze Isuzu, modernizate, dar cu o concepție învechită.
Deci, de evitat versiunile 1, 7 diesel și favorite modelele pe benzină.
Pai sa zic pe scurt. Motorul diesel e mai complex, mai scump la intretinut dar e mai economic si mai placut de condus la drum lung. Se incalzeste mai greu si nu ii place viata in oras. Cel pe benzina e mai simplu, mai fiabil, poti sa il conduci toata ziua in oras sau afara fara sa iti pese dar consuma mai mult si nu e la fel de placut la condus la drum lung ( parerea mea). Cel diesel are piese precum EGR, volanta cu masa dubla, turbina, injectoare, etc. Sunt piese scumpe ce se pot strica si costa ceva. La cel pe benzina pur si simplu lipsesc deci nu te doare capul.
Sa te gandesti bine la ce vrei sa folosesti masina respectiva. Daca faci toata ziua drumuri de naveta in oras si eventual cateva excursii pe an atunci e mai ok benzina. Daca faci drumuri cat de cat in exterior si lungi atunci e ok diesel.
1.7 este puturos, zgomtos si consuma putin.
1, 6 are cai mai multi, este silentios, este mai fiabil dar consuma mai mult.
anonim_4396 întreabă: