Salut,
Pai depinde ce vrei sa faci si cum iti place sa mergi cu masina, o cutie automata e mai buna pentru ca nu mai stai toata ziua sa schimbi vitezele ( e bun mai ales daca stai intr-o zona cu trafic intens ), te poti concentra mai mult pe drum si e mai sigur cu una automată.
Acum la cutia manuală, daca vrei sa ii dai tu cate turatii vrei, sa o tii in ce treapta vrei si bineinteles ca este mai buna pentru un drift si mai ales daca esti începător, recomand asa ceva, pentru ca este si mai rezistenta fata de una automată.
Ca si costuri normal ca la una automată este mai scump, doar o revizie costa in jur de 800 de lei sau mai mult ( doar consumabilele ), iar la cutia automata este necesar sa schimbi la un anumit nr. de km uleiul din ea iar la manuala o poti folosi si 10-15 ani si sa nu fii nevoit sa ii schimbi uleiul ( rar se intampla ca, cutiile manuale sa aiba probleme ) si cum am zis si mai sus, cutiile manuale sunt mai rezistente decat cele automate.
Ca si costuri, o cutie automată este in jur de 1500-2000 de euro sa zicem sa o schimbi iar la o cutie manuala maxim 7-800 de euro, chiar daca masina este generație mai noua ( prețuri de dezmembrari ).
Sa nu mai aud de manuala niciodata. Nu isi mai are niciun rost in traficul de azi.
Cum adica e mai rezistenta manuala pentru un incepator? Da ce face incepatorul cu cutia, da de asfalt cu ea?
Ce face? O bruscheaza, nu adapteaza treapta la viteza pe care o are.
Aha, deci vroiai sa spui ca automata e mai rezistenta pentru începători deci. Doar ca ai zis invers prima data.
"Voiai", nu "vroiai" si înseamnă ca nu ai inteles ce am vrut sa zic, nici in raspunsul pe care i l-am dat celui care a pus intrebarea si nici in raspunsul pentru tine. De bruscat, poti brusca si cutiile automate si pe cele manuale doar ca cele manuale sunt mai rezistente la șocuri si nici nu sunt la fel de costisitoare ca una automată.
Pai cum, ziceai ca "nu adapteaza treapta la viteza", șocuri șamd. Astea nu afectează cutiile automate ca sunt inteligente și știu când sa schimbe. Sa nu mai zic de ambreiaj care e o consumabil și un începător îl face flenduri repejor. Deci în final automata devine mult mai rezistenta pentru un începător.
Vad ca tii morțiș sa ma contrazici. O cutie automata, fata de una manuala, desi schimba singura, daca faci accelerari bruste cu masina cand uleiul din cutie este rece, creste si consumul de combustibil si piesele dinăuntrul cutiei se uzeaza mai repede. Citeste si tu un articol cu ce trebuie sa ai in vedere la o cutie automata si o sa iti dai seama ca este si mai pretențioasă si mai scumpă la întreținere.
Nu am zis nicaieri ca nu e mai scumpa la intretinere.
Dar pentru un incepator nu vad cum ar fi manuala mai rezistenta
Vad ca nu te obosesti sa cauti, iti dau eu link si citeste ce implica utilizarea corecta a unei cutii automate, lucru care nu trebuie facute la o cutie manuala sau care nu afectează la fel de mult o cutie manuala precum afecteaza o cutie automată : https://www.4tuning.ro/......29755.html
Absolut nimic din articolul ala nu ar zice ca o cutie automata e mai putin rezistenta decât una manuala in fata unui incepator...
Nu ai cum sa bruschezi o cutie automată, mai ales daca vorbim de una clasică, cu convertizor de cuplu. Treaba sta fix pe dos, o cutie manuala preia mult mai dur socurile si e suficient sa intrebi intr-un service cate ambreiaje schimba incepatorii si cate cei cu experiență.
Si pentru ca tot am vorbit de ambreiaj, întreținerea nu este cu nimic mai scumpa la o automata, fenimenala cheltuiala fiind schimbarea uleiului, care de fapt nici nu se schimba tot ci doar se "innoieste", producatorii recomandand sa nu fie golita complet. Uleiul nu este intr-adevar foarte ieftin, dar tot e mai putin decat un kit de ambreiaj, iar la manopera intre cele doua nici nu se poate face comparatie. Si apropo, si la cutia manuala este necesar schimbul de ulei, desi putini il fac.
Alta legenda urbana este lipsa de fiabilitate a automatelor. Daca legenda asta ar fi adevarata, America ar fi cimitir de masini. Faptul ca mecanicii isi prind urechile in ele a dus la teoria ca nu sunt bune, in fapt sunt tot niste angrenaje cu roti dintate, doar ca ceva mai complicate
Nu mie trebuia sa imi explici asta ci lui @AlexElektro1987 ca el sustine ca automata e mai putin rezistenta pentru un incepator...
Ok, inseamna ca nu ai inteles nimic din ce ai citit, acolo nu era vorba de chestia daca e mai rezistenta pentru un incepator, acolo spunea la ce sa fi atent cand conduci o cutie automata, lucruri la care incepatorii nu sunt atenti.
Si voi comparati cu americanii care ei au scos primii pe piata cutia automata in 1937 ( adica au istorie si experienta in asa ceva, daca nu intelegeai la ce ma refer ) si care fac zeci sau sute de km pe zi cu masinile, ii compari cu romanii care chiar daca isi cumpara si masini americane, te duci pana la magazin si inapoi, faci 10km si ai pus frana de 50 de ori si iti schimba cutia vitezele de nu mai stie ce e cu ea?
Nu a zis nimeni ca o cutie manuala nu se poate strica, este in functie si de cum exploatezi masina, dar cum am zis si in primul comentariu, rezista mai mult la solicitari si socuri si este mai ieftin de schimbat sau intretinut.
Si chiar si cutiile astea automate mai noi, indiferent de la cine sunt si de cum sunt folosite, pot avea probleme.
Iti recomand sa cauti mai intai cate tipuri de cutii automate exista si ce probleme pot avea fiecare in parte.
Explica asta:
"daca esti începător, recomand asa ceva, pentru ca este si mai rezistenta fata de una automată."
Despre asta vorbeam. Nu ma interesaza cat merg romanii cu ele si cat merg americanii...
Am citit, spui acelasi lucru a treia oara, fara un argument tehnic in spate.
Hai sa vorbim concret fix pe ce ai zis tu.
De ce o cutie automata e mai vulenrabila in fata unui incepator. Nu ma intereseaza cine si cand a inventato.
Atunci da tu un argument prin care demonstrezi ca o cutie automata, indiferent ce tip este, este mai buna decat una manuala, un argument tot tehnic, avand in vedere ca se stie ca, cutiile automate pot avea diferite probleme, indiferent de ce tip sunt si de cum sunt folosite, ceea ce la o cutie manuala nu se intampla daca este folosita corespunzator sau nu se intampla la fel de des cum se intampla la una automata.
Nu am de gand sa mai repet acelasi lucru ca se vede ca scriu degeaba, in acel articol pe care ti l-am dat ( IAR REPET ), scrie la ce sa fii atent cand utilizezi o cutie automata, lucru la care majoritatea incepatorilor nu sunt atenti, adica o bruscheaza cand inca uleiul este rece, o muta din R in D cand inca masina este in miscare, o muta in N cand masina este in miscare, ce nu pricepi? Asta scrie si in articol. Din ce vad esti incepator si conduci o automata de tot bati moneda pe o singura afirmatie.
O cutie manuala poate fi de 1000 ori mai bruscata decat una automata.
"adica o bruscheaza cand inca uleiul este rece" stii ca si cutia manuala are ulei in ea si pe aia o bruschezi fizic cand uleiul e rece. Scrie in link ul de la tine.
"o muta din R in D cand inca masina este in miscare" ai idee cum face o manuala cand faci lucrurile astea?
Ai idee ce sufera o manuala cand e bagata in viteza I sau in R si masina se misca? Stii ca automata e destul de inteligenta sa nu faca asta?
Iti mai zis de ambreiaj ceva?
Iti mai zis despre cum se schimbe pe manuala vitezele la turatii nepotrivite de un incepator?
Tot ce incerci tu sa zici despre automata pe o manuala uzura e mult mai mare daca se procedeaza la fel.
Si nu, nu sunt incepator de automata, dimpotriva am vreo 250.000 km facuti pe tot felul de masini automate, manuale, mai puternice mai slabe etc... asa ca stiu despre ce vorbesc.
Nu ai cum sa spui ca automata e mai predispusa la distrugere de un incepator pentru ca are si ea un regim de exploatare cand manuala e direct la mana incepatorului sa zic asa.
Daca ne intoarcem in timp vreo 25-30 de ani, s-ar putea chiar sa ai dreptate.
Drift, lol. Ca lumea isi cumpara masina normala ca sa faca drift prin gropile din Romania. Imi place cum gindesti. Doar ca daca ii iei la bani marunti, 60-70% dintre soferii cu manuala de la noi HABAR NU AU cand sa schimbe vitezele...
Nu am zis ca lumea sa isi ia masina manuala ca sa faca drift, am zis ca este mai buna pentru asa ceva.
Eu zic ca mi-am argumentat afirmațiile.
Nu stiu de unde se stie ca automatele pot avea diferite probleme pe care manualele nu le au. Printre cunoscutii mei (si nu vorbesc de un cerc restrans, am lucrat in domeniul auto mai bine de 10 ani) una singura stiu cu probleme. E o fata la care in treapta I la plecare mai brusca trepideaza putin masina si nu stie nimeni de ce, dar functioneaza asa de cativa ani. In schimb un prieten a facut praf o manuala pe autostrada la Sibiu (s-a blocat complet cutia la 130 la ora), iar un altul s-a dat putin la noul SUV al tatalui sau sau si i-au iesit pinioanele prin carcasa. Un coleg si-a prajit doua ambreiaje in cateva luni, la un altul i-a montat mecanicul un disc invers si a bagat peste 3000 in piese inutile, la o prietena i s-a facut bucati rulmentul de presiune schimbat cu 6 luni înainte... Asa ca nu, nu prea se confirma mitul problemelor la automate.
Si as mai aduce un argument. Acu vreo 20 de ani, la mine in oras era un service specializat in cutii automate. Pe atunci nu cunosteam personal pe nimeni care sa conduca o masina automata, auzisem doar ca exista si mi se parea o ciudățenie.
Acum tot ce e masina de lux se vinde numai cu cutie automată (daca nu ma crezi, du-te la reprezentata Mercedes si cere o manuala in test drive), toate SUV-urile merg pe automat, motoarele mari nici nu au optiunea de cutie manuala, printre apropiatii mei cei mai multi au si cate o automata in familie, chiar daca pastreaza si vechea manuala, cred ca nu am nici un prieten care sa nu fi condus macar o data una.
Si stii cate service-uri noi de cutii automate au aparut in anii astia? Zero. Nada. Niciunul.
Inseamna ca nu ai condus destule automate incat sa stii ca poti comuta din D in R in timp ce masina merge ( testat de mine, la viteza mica ) sau ca la un DSG, acel dublu ambreiaj se uzeaza mult mai repede fata de un ambreiaj de cutie manuala.
In sfarsit ai inteles ce am vrut sa zic, ca la o cutie automata sunt uzuri mai mari fata de una manuala daca nu esti atent cu ea si ca pot exista probleme si chiar daca o folosesti corespunzator.
Tocmai asta incercam doi oameni sa iti spunem
"la o cutie automata sunt uzuri mai mari fata de una manuala"
ca NU. E fix invers