Depinde. Daca esti un sofer bun este recomandata una manuala. Daca turezi masina, ti se opreste motorul, si alte chestii de genul asta, si crezi ca in orase aglomerate sau la drumuri lungi nu te descurci, poti sa te orientezi spre una cu cutie automata. Avantajele celei automate:
- Mult mai lejera la drumuri lungi si in orasele aglomerate;
- Buna pentru cei ce au probleme cu picioarele sau cu coloana;
- Relaxanta daca vrei sa mergi cu viteze mari dar nu in regim de raliu;
- Bune in off road;
- Control mai bun asupra volanului avand ambele maini libere;
- Daca ai afaceri sau ceva care sa te oblige sa vorbesti mult al telefon, sa fi cu maniac pe muzica si sa ai mainile ocupate mereu, poti merge mai linistit.
Dezavantajele unei cutii automate:
- La unele exceptand cutiile DSG si Tiptronic nu ai frana de motor si iarna sau cand este umed pe jos nu te vad bine;
- Cost mult mai mare de intretinere;
- Consum mai mare in unele cazuri fiindca sunt persoane care nu stiu sa conduca si nu simt masina, atunci consumul se si dubleaza in unele cazuri.
- Nu poti merge cu o cutie automata cu acceleratii mari. Cu viteze mari da, dar nu cu acceleratii mari decat daca sunt WRC edition sau ceva de genul asta, care pleaca d ela 9000 de euro cea mai ieftina cutie, cea de Skoda Fabia!
Automata.e mai practica si, in plus, prelungeste durata de functionare a motorului.
Asa s-au intrebat oamenii si cand a aparut servofrana, servodirectia, injectia electronica. Daca conduci o masina cu cutie automata nu iti mai vine sa te urci in alta cu mestecator de viteze.
Sunt pentru cutia manuală. Cea automată e în general preferată de femei. Pe lângă costul iniţial sau de întreţinere mare se adaugă consumul mărit de combustibil.
Andrei456gtiSi întreabă: