N-are nici o legatura daca e benzina tine 1milion de km si daca e diesel tine 500mii km. Intre benzina si motorina face diferenta doar costul intretinerii a masinii! Daca stai in oras si nu ai drumuri lungi e buna una pe benzina, daca faci km multi, e buna un diesel pentru ca ai un consum mai mic la drum lung cu o viteza mai mare. Masina tine si 10mil de km, totul tine de ibtreti erea eii. Daca o tii din scurt si o repari la timp, ea va merge. Daca o scapi de sub control spui lasa ca merge si asa, vei schimba mai multe piese.
Greu se intelege ce scrii acolo...
Rezista mai bine masina cu motorul cel mai bine intretinut.
Masina diesel rezista mai bine.
Asta daca ne referim strict la uzura motorului, nu la defectiunile injectiei sau problemele de calitate ale diferitor producatori.
Daca te uiti la generatia 2000, o masina diesel de atunci, e deja la al 3-lea proprietar roman (+1 sau 2 nemti inainte), si are kilometrajul real undeva pe la 500. 000km (dar in bord are 280. 000km, ca romanul vrea sa fie mintit). Abia cedeaza chiuloasa, la kilometrajul ala.
Pe cand la o masina pe benzina, chiar daca e cumparata de noua in 2000, daca are acum 300. 000km, deja mananca ulei multisor, mai ales daca e o motorizare prea mica in raport cu caroseria (Passat sau Vectra 1.6, de exemplu).
La masina pe benzina ti se ard componente ale aprinderii, cum ar fi bobina de inductie (bobinele), sau fise si senzori, mult mai des decat se strica un motor bun pe motorina. In schimb, la dieselurile cu injectie mai sofisticata (pompe-duse sau rampa comuna), se strica injectoarele brusc, pe cand la motoarele pe benzina, injectoarele tin mai mult decat motorul.