Salut, eu cand am facut practica la Hyundai, am vazut ca la hyundai kona ev electric se face cam tot aceași revizie ca la toate masinile doar ca nu se mai pune filtru de ulei.
Filtru de aer pentru habitaclu.
Plăcuțele de frână dar mai rar dacă conduci cum trebuie o electrica.
Lichidul de frana dacă e cazul.
Și cam atat
Operatiuni de intretinere la o masina electrica:
- Filtrul de aer din habitaclu.
- Anvelope.
- Frane.
- Suspensie si directie.
- Transmisie.
- Baterie.
- Software.
Sursa: https://www.serus-renault.ro/ce-presupune-mentenanta-unei-masini-electrice
Cu alte cuvinte, nu mai ai schimb de ulei, filtru ulei, aer si combustibil pentru motor. In schimb ai in continuare transmisie, frane si directie; astea din cunostintele mele se revizuiesc undeva pe la 50. 000km daca nu intervin probleme.
La masinile conventionale (cu motor diesel/benzina), pe langa revizie, ai mai mereu un EGR de curatat, o curea care scartaie, un senzor, o toba de sudat, un injector de verificat, o bujie, etc. Asta bineinteles dupa 100.000-200.000km sau 7 ani. Electrica probabil va necesita doar reconditionare/inlocuire baterie si poate vreun modul. In rest, motorul electric este foarte echilibrat dpdv mecanic, nu va avea uzura prea curand, si nici nu are toate accesoriile astea "pacatoase" de la motoarele clasice: pompa de apa, alternator, pompa vacuum, electrovalve, cablaje care cedeaza de la temperatura si vibratii, garnituri, clapete, etc.
Soipualjh întreabă: