Pai apesi frana mult si constant.
Uita prostia aia cu economia de franare, frana o calci de cate ori vrei ca masina sa franeze.
Eu am trecut de 10 ani de cand franez mult si constant, nici macar nu am ovalizat un set de discuri de frana. Schimb placutele mai des, iar cu ocazia asta imi mentin etrierii curati, verificati periodic.
Probleme la franare au tocmai aia care franeaza rar si slab. In special cu frana de mana; cei care nu o folosesc, au cablurile ruginite si parghiile/etrierii gripati. Cei care trag frana de mana la fiecare stationare, nu au probleme.
Masina trebuie folosita cat mai intens, altfel apar probleme mecanice, depuneri, piese gripate samd.
Si eu asa consider logic, daca e panta ma ajut de frana de motor dar evident mai si franez. Chestia e ca eu nu am avut de la cine sa învăț șoferie, sunt primul din familie si atunci mai încerc sa ma uit in trafic la ce fac alții deși imi dau seama ca nu e o idee foarte buna. Pana acum de exemplu nu am văzut pe nimeni sa franeze cand coboară acea panta pe care circul des si stau sa ma întreb cum se descurca?
Poate nu ii deranjeaza viteza mai mare, sau conduc masini diesel care fac frana de motor mai puternica.
Frana de motor ajuta, dar nu rezolva in totalitate problema coborarii unor pante abrupte. Deci, da, folosesti si frana de serviciu. Nu e absolut nici o problema.
Cu frana de mana , glumesc. Depinde de drum, eu personal o las in a 3 a sa curga daca e panta lunga, si actionez frana + inferioara cand urmeaza un viraj mai strans. E riscant sa folosesti frana foarte des deoarece ti se incing discurile, plăcuțele de frână încep să alunece pe discuri, iar eficiența sistemului de frânare este redusă la minimum