| Costel_Pirvu_1992 a întrebat:

De 2 zile am o problema cu masina mea. Am un Opel Astra G 1.6 benzina din 1998, motor x16szr, si dupa ce motorul ajunge la temperatura optima de functionare, mi se aprinde martorul check engine in bord. Martorul se aprinde cateva secunde, aprox 10 secunde, uneori mai mult, apoi se stinge, dupa alte 2-3 minute se aprinde iar, sta aprins cateva secunde, iar se stinge, si tot asa. nu am posibilitatea sa o bag pe tester zilele astea, asa ca va rog din suflet sa ma ajutati!

8 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

E posibil sa fie chiar senzorul de apa, dar sunt prea multi senzori si oricare poate cauza aprinderea acestui martor. Poate fi si sonda lambda, aceasta mai are obiceiul de a nu se aprinde la rece.
Pentru identificarea exacta a problemei, da o cautare pe www.clubopel.ro dupa "testul agrafa". E un fel tester home made, cu ajutorul caruia afli codurile de eroare, iar cu un simplu search pe google vezi ce reprezinta fiecare.

| Costel_Pirvu_1992 explică (pentru regis):

Nu stiu cum se face testul agrafa la astra g. am avut un astra f si mergea, dar la astra g nu stiu cum se face. am auzit si de testul cu pedala, insa la mine nu merge. nu stiu ce sa fac.

| regis a răspuns (pentru Costel_Pirvu_1992):

Identifici mufa de diagnoza, in compartimentul cu sigurantele electrice, conectezi pinii 5 si 6 ai acestei mufe. Apoi pui contactul si "citesti" codul de eroare, la fel ca la Astra F.
Asa ar trebui sa arate mufa, dar s-ar putea sa fie rasturnata:
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/b007.jpg

| Costel_Pirvu_1992 explică (pentru regis):

O sa ma uit diseara sa vad. din cate stiu mufa de diagnoza la opel astra g e sub frana de mana, si nu la panoul de sigurante. o sa incerc metoda, multumesc mult. sper sa aflu ce are, si o sa revin cu informatii

| Costel_Pirvu_1992 explică (pentru regis):

Salut. am facut testul agrafa, si mi-a dar eroarea 1405. din cate am inteles, e ceva legat de egr. eu am egr anulat, adica am pusa o tabla intre egr si admisie, iar mufa este conectata la egr, asa merg de peste 3000 de km fara sa fi aparut probleme pana acum.am facut ieri un drum mai lung, vreo 150 de km, si nu s-a aprins deloc martorul check engine, insa astazi am mers un pic cu ea prin oras, si mi s-a aprins de 2 ori.

| regis a răspuns (pentru Costel_Pirvu_1992):

Daca ai EGR anulat si nu s-a operat acest lucru in softul motorului, presupun este normal sa iti dea eroarea respectiva.
Din pacate eroarea care duce la aprinderea martorului nu este memorata in calculator, din moment ce nu iti apar alte erori. Poti incerca sa repeti testul imediat ce s-a aprins senzorul, iar daca nu reusesti nu iti ramane altceva de facut decat o vizita in service. Sa precizezi din start mecanicilor ca ai anulat EGR-ul si eventual sa le si spui sa il anuleze si din sofrt cu aceasta ocazie.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Deci temperatura normala este de 90-95 grade celsius poate nu iti cupleaza termo cupla cand depaseste de exemplu la 101 grade (in bord cred ca iti arata din 20 in 20 grade si nu-ti dai seama ca depaseste cu 2-3 grade normalul, asa si poate nu cupleaza termocupla si atunci eu cred ca e normal sa se opreasca motorul daca termocupla nu functioneaza, ca poate sa se incalzeasca masina pana arde cilindri in el...(termocupla este o supapa care daca depasesti normalul de incalzirea motorului cupleaza un ventilator pentru racire)

| Costel_Pirvu_1992 explică (pentru anonim_4396):

Salut. nu cred ca m-am facut inteles. apa imi sta undeva pe la 84 de grade
un pic sub 90 de grade. asa sta de cand am cumparat-o, si am mai vazut si la altii. nu imi fierbe apa, si nici nu mi se opreste motorul, am spus ca mi se aprinde martorul check engine in bord cateva secunde, apoi martorul se stinge 2-3 minute, apoi iar se aprinde martorul cateva secunde, se stinge 2-3 minute. insa motorul merge, nu se opreste, dar parca trage o idee mai greu cu martorul aprins