Nu inteleg care e dilema.
Viteza creste proportional, ai spus-o si tu. In viteza V, la 2000, ai 100km/h, la turatie mai mare, e si viteza mai mare.
Ca sa stii viteza exacta in functie de turatie si treapta de viteza, trebuie un calcul complicat, in care calculezi raportul de divizare a treptelor de viteze, a grupului din cutia de viteze, dimensiunea rotilor (inaltimea).
Daca te asteptai sa creasca viteza in cifre exacte, de exemplu cate 5km/h in plus la fiecare 200rpm, ar trebui sa faci acel calcul care sa contina toate rapoartele transmisiei. Si sigur nu e cu cifre rotunde.
Daca la 2000 rpm avea 100 km/h, la 4000 rpm nu ar fi trebuit sa fie 200 km/h? Asta e dilema. Am postat si filmul tocmai din aceasta cauza pentru ca eu ma asteptam ca la 4000 rpm sa fie 200 km/h. Nu inteleg unde se pierd 10 km/h
E cam copilareasca intrebarea ta. Nu poti echivala o rotatie cu km/h.
Nu e atat de simplu calcului. Daca 2000 si 4000 sunt niste cifre rotunde, iar 4000 teoretic e dublul lui 2000, cand vorbim de rapoarte de transmisie, nu se merge in scari, cum crezi tu.
Valoare km nu are nici o treaba cu turatia motorului. E doar o coincidenta ca au ajuns ambele la o cifra rotunda. Uita-te pe youtube si la alte masini, de exemplu la Forduri, care au cutiile etajate deosebit, ai sa vezi ca nici la ele nu se respecta dublarea simultana a turatiei, cu a vitezei, in aceeasi treapta.