| 10Bubico a întrebat:

Salut TPU! De ce mașina mea daca o las în viteză însă nu accelerez scade în viteză/încetinește, iar daca o las pe liber se menține sau scade greu viteza? Ce poate avea? Mentionez ca am un Opel Corsa C 1.2 benzină! Multumesc! Funda!

8 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Glumesti cu intrebarea asta? Aia este frana de motor.
Bravoo, ai descoperit America!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Orice sofer care are permis pe bune ar trebui sa stie ce e aia frana de motor...

| relian a răspuns:

Cind scoti masina din viteza, va rula libera, fara ajutor din partea motorului, inertia masinii, sau masai ei, greutatea zii cum vrei, misca masina in acel moment.

Cind este in viteza, dar nu accelerezi, atunci masina este cuplata la motor, se va deplasa doar cu cei permite motorul.Chiar daca masina ar avea inertie si ar putea rula mai rapid, motorul nu-i da voie.

Fa singur un test, du-te undeva unde drumul are o usoara denivelare, trage un carut si lasa-l liber, sa vezi cu ce viteza va merge, apoi tinel tu si nu-l lasa sa o ia la sanatoasa, cobori acea vale, depresiune doar manevrat, tinut de tine.

O sa vezi ca tu vei frina acel carucior, nu il vei lasa sa ruleze din inertia lui, ca si in cazul cand este lasat liber.
Tu esti motorul, te opui ca acel carucior sa faca ce vrea el, cit vrea el.

| Frank51 a răspuns:

Ai descoperit frâna de motor.

Aș putea să-ți spun tot principiul de funcționare dar nu sunt sigur dacă are rost.

| VoidEternal a răspuns:

E perfect normal, monșer.

Cum zice și Frank, e frana de motor. Buna de folosit iarna. Baga un research pe YouTube vezi ce și cum.

| Bossdeanonim12 a răspuns:

Sper ca e o gluma intrebarea ta...

| Ticu3243 a răspuns:

Are dreptate Relian, El a studiat legile fizicii de pe vremea cand tragea carutul cu butelie. Acum e in tari straine, are alt tip de carut mai modern.