Pentru ca un V12 de 5litri nu mai are nevoie de turbina. Insa, din cauza noilor reglementari europene legate de poluare vor aparea si au aparut si supercar uri cu turbina
Nu prea ma intereseaza pe mine supermasinile pentru ca le vad total inutile in RO, ca umare nu sunt deloc documentat despre ele.
Dar din ce stiu eu, pe V-uri de regula nu prea se folosesc turbine, ci compresoare.
Turbina sta pe galeriile de evacuare si se incalzeste foarte tare, e antrenata de gazele de esapament si are o intarziere maricica (intai trebuie sa se accelereze motorul singur, apoi incepe sa invarta turbina si sa supraalimenteze).
Compresorul e antrenat de curele, sta in partea de sus a motorului, unde e mai "racoare" si baga aer mai rece (nu mai are nevoie de intercooler), iar raspunsul la accelerare e mult mai rapid la compresor decat la turbo, din cate stiu eu.
Iar din ce vad aici, s-ar putea ca acea rola micuta (cea de sus), sa fie a compresorului http://ferrariservicingcheshire.co.uk/resources/ferrari+engine.jpg
Sau s-ar putea sa bat campii, iar aia sa fie doar pompa de apa.
Au motoare mari si nesimtite pe benzina, ce vrei mai mult de atat? Un motor mare pe benzina nu are nevoie de turbo fiindca are deja un cuplu imens.
Nu pun TURBO dar pun alte sisteme, si se bazeaza mult pe aerodinamica, cuplu motor, stabilitate, etc.