Ok am gasit ceva, ai dreptate passat din 2006 spune ca ar avea directia cum zic ei in engleza-electromechanical power-assisted rack and pinion steering.Ok asta inseamna ca ai tot Rack and pinion dar nu mai este miscat de hidraulic de fluid este miscat de un motor electric.Iti pot da un link sa vezi ca arata si desen.La cel hidraulic ai pompa plus la pinion acolo ai caseta cum zic romanii dar de fapt este Hidraulic control valva, deci o valva care controlaza unde sa fie trimis fluidul.Tu la directia hidraulic cand misti volanu actionezi asupra acestei valve de fapt si dai druml la ulei fluid cum ii zice intr-o parte a pinionului si rotile se misca intr-un sens, Cind rotesti volanu in sensn invers valva deschide partea opusa, sau deschide an ambele cand mergi drept.In cazul asta chiar de sa zic masina se opreste de tot tu tot poti misca directia mecanic.Adica tot misti acea valva tu cu forta ta, doar ca nu mai pune forta pompa cu fluid, deci poti manevra masina.Iti spun asta sigur pentru ca eu am ramas fara benzina odata cu msina unui prieten si s-a oprit motorul deci si pompa hidraulica, dar am mers asa di inertie masina mergea si eu puteam misca volanu si sa ies de pe sosea, de pe autostrada si mergeam cu 60 mile la ora adica vreo suta la ora.Deci nu-i nici un pericol.Ca sa vezi ca nu e sa impinga careva masina si cineva sa miste de volan si ai sa vezi ca poti schimba directia.Pai cand tragi o masina, sau o impingi cum faci? Deci masina merge indif cu pompa sau nu in fuctiune.Acum la ce ai tu daca ai directie electrica, ai tot la fel acel rack and pinion care face legatura spre roti si misca rotile.O sa vezi poza in linkul ce til dau.Deci la electric ai in loc de valva un senzor care vine in legatura directa cu axul ce merge la volan.Cind tu misti volanu senzoru transmite prin fire comanda la motorul electric si ala se roteste intr-un sens.Deci va misca rotile spre stanga sa zic asa.Cind rotesti volanu opus senzorul trimite semnal la motor sa se roteasaca in sensul alantu.Cam asa functioneaza asta electric.In ambele cazuri axul ala ce vine la volan si se prinde volanu de el stii ce zic nu? ei axul asta merge la ack and pinion asta prin valva aia la hidraulic, misca valva dar el se continua si culiseaza prin capatul dintat pe rack and pinion cre este si ala dintat.Ca urmare tu de aia poti misca rotile si fara pompa dar mai greu.Atunci cand pompa merge tu deschizi prin volan valva si trimiti fluid care impinge pinionul in directia dorita dar tot in timpul ala axu cu volan se misca pe pinion.Cu alte cuvinte sunt 2 miscari.Si in cazul electric axul asta merge la fel pe pinion are capatul dintat si culiseaza pe acelasi rack and pinion odata cu miscarea data de motorasul ala electric.In caz ca ramai fara curent tu misti rotile doar prin forta aplicata de tine acelui rack and pinion.Deci nu ai cum ramane niciodata blocat nicicum.Aia nu stiu despre ce vorbesc.Cam asta e in mare.O sa iti mai dau un mesaj cu linkul ala sa vezi si tu despre ce este vorba.Este in engleza dar are si doua poze hidraulic si electric si iti fci idee cam cum este.
Mecanici aia nu stiu ce vorbesc.Ce caseta de directie ce blocare de unde? Volanu se blocheza numai de la contact.Masinile au Rack& pinion adica o directie hidraulica.Ca urmare ai o pompa si un dispozitiv hidraulic ala cei zic astia caseta de directie, dar aia nu-i caseta, e ditai cilindru.Deci sa ramii blocat in curbe eu nu prea vad cum.Si daca ar muri pompa tu tot poti misca volanul mecanic.Arata semnul ce spui ca apare la bord.La caseta aia ce zic mecanicii tai sunt ceva clabluri acolo dar nu cred ca aia ar fi problema.Cablurile alea si senzor ce e pe acolo fac altceva, am uitat cum se numeste dar stabilizeaza directia, adica ca volanul sa nu aibe joc la viteze f mari.In sf si alea de n-ar fi si de nai avea nici pompa masina nu se blocheaza in nici o curba.Dar daca ai ce spui rosu cauta sau arata aici o poza ceva si vedem.
Https://i.ytimg.com/vi/jwPPc4nzdro/maxresdefault.jpg. Asta e nu bordul de la masina mea, dar imi apare volan la fel ca in aceasta imagine. Este la turometru in dreptul a 1400 turatii. Deci nu exista posibilitatea sa se blocheze volanul in curbe, nu? ca sa nu mai circul cu frica... astept raspuns
Din ce an este masina ta ca nu pot vedea link-ul ce ai trimis.Zii anul masinii si ma uit eu pe google. Tiam zis reseteaza ala, scoate bornele de la baterie si se duce tot, apoi mergi si vezi de mai apare volanu ala ce spui.De volane blocate eu nu am auzit pana acum.Nu sunt mecanic, dar nu am auzit vreo masina blocata in curbe de la rack&pinion nu vad cum.Stai nitel acum am citit si restul comentariilor tale.Adica tu ai directie electrica? Fugi deaci man ce masina ai din ce an este? Intr-adevar sunt masini care nu mai au rack&pinion,deci nu mai fluid nimic, adica nu mai au directie hidraulica, au motorase electrice care misca rotile, deci in loc de caseta de directie cum spun aia peacolo au motorase electrice, dar nu cred sa ai tu la masina ta asa ceva.Alea is masini f scumpe care au asa ceva.Ca urmare de ar fi directie electrica nu vad cum ar ramane blocata masina la curbe.Acolo curent sa ai si chiar de ar fi sa ramai fara curent tot ai misca volanu si directia manual, nu exista asa ceva doar motorase si de ramai fara curent ca se poate intampla esti deja dus.Asteas prostii.Deci da modelu masinii tale si anul de fabricatie si o sa ma uit.
Ok vezi in link-ul ce ti l-am dat sunt acolo si ceva comentarii si unu din aia care comenteaza spune ca sefu lui, deci nu el, sefu lui a avut accident cu masina si avea directia electrica si vezi doamen s-a blocat si de aia a avut accident.Eu sincer nul cred, pentru ca sefu lui na pe ce sa dea vina ca sa zica n-a fost el idiot.Nu cred ca daca se intimplau blocaje mai lasau ei masinile sa circule asa.Dar o masina nu este lasat sa circule daca nu prezinta siguranta,mai ales pentru directie,deci nu vad cum poate sa vanda cineva masina cu directie electrica care sar bloca.O sa mai ma interesez, dar nu te astepta ca ma duc acum special pentru tine, eu am servici, doar asa cand o sa am timp sa trec pe la un dealer ceva sa ma informez mai bine.O sa ma uit si pe net, desi eu nu cred ca o directie electrica se poate bloca.Audi A8 masini scumpe cu motoare suparate de 4-6 litri au asa directia si aia nu-s idioti sa faca masini scumpe la care directia electrica sa se blocheze.Nu are cum.Aia inseamna ca fabricantu omoara oameni intentionat.Deci parerea mea e ca nu se blocheaza.Acum ca nu pot confirma asta 100% asa este, deci tu faci cum crezi.Mmai cerceteaza si tu pe net, dar cauta in engleza can romana nu vei gasi mare lucru.Bafta oricum si daca ajung cumva pe la un dealer ceva iti las mesaj cu ce am aflat.
Din cate imi amitesc semnul acela este din cauza servodirectiei.Mergi la service, nu cred ca stii sa o faci singur.
Am fost si nici ei nu stiu ce sa faca... ba ca ar fi aia, ba ca ar fi cealalta. au incercat sa o anuleze din tester, dar nu merge si tot asa. problema e ca este electrica nu e pe lichid ca la majoritatea masinilor ca era mult mai usor. In fine, sa vad ce am sa fac ca nimeni nu stie sa ii dea de cap. Mutumesc oricum
Volanul ala iti apare si cand se rupe cureaua de la accesorii, din cate stiu eu
Pai daca se rupea cureaua de la accesorii nu trebuiau sa imi stea aprinse toti martorii in bord? zic si eu. nu stiu